2019 İçin 3 Büyük Yapay Zeka ve Otomasyon Eğilimi

2019 İçin 3 Büyük Yapay Zeka ve Otomasyon Eğilimi

2019’un yarısına yaklaşırken, birçok şirket stratejik kararlarını etkileyebilecek teknolojiler için trendleri ve öngörüleri yeniden değerlendiriyor. Yapay zeka (AI) ve mümkün kıldığı otomasyonlar birçok insan için özellikle ilgi çekici. Her boyuttaki ve birçok sektördeki işletmeler, AI ve otomatik süreçlere odaklanmaya başladı; Aslında, uzmanlar AI’nın küresel ekonomiye 2030 yılına kadar yaklaşık 16 trilyon dolar katkıda bulunacağına inanıyorlar. Ancak, yeni gelişmeler her gün manşetlere giriyor, bu yüzden yutturmaca ile ilgili temel haberleri çözmek zor olabilir.

 

İşte bu yıl iş süreçlerinizde akılda tutulması gereken üç AI ve otomasyon eğilimi:

1.Robotik süreç otomasyonu (RPA) işletmelerin daha üretken olmalarına yardımcı olacak

Robotik proses otomasyonu veya RPA, geçen yılın en heyecan verici otomasyon gelişmelerinden biriydi. Bu yıl şirketler aslında bunu günlük işlemlerine uyguluyorlar. RPA genellikle AI ve makine öğrenmesi kovasının bir parçası olarak kabul edilir. Ancak kendi başına, RPA pazarının 2021 yılına kadar 2,1 milyar dolar olması bekleniyor.

 

RPA yazılımı, birçok işletmeye sıkıcı veya başka türlü zaman alan işleri otomatik hale getirme, şirketlere ve çalışanlara zaman kazanmalarına ve süreç tutarlılıklarını sağlamalarına yardımcı olur. ISG Otomasyon Dizini raporu, RPA’nın işletmelerin beş ila on kat daha hızlı işlem yapmalarına izin verdiğini göstermektedir.

 

TechCrunch tarafından kısa süre önce yayınlanan bir makale, bulut bilişim şirketi Oracle’ın, manuel iş akışlarını hızlandırmayı, satış ve pazarlama sürecindeki etkinlikleri artırmayı hedefleyen, AI ile çalışan birçok özelliği satış araçları grubuna dahil ettiğini belirtti. RPA geleneksel olarak finans ve muhasebe gibi bölümlerde kullanılmasına rağmen, uzmanlar yakında sigorta, sağlık ve hatta hukuk gibi sektörlerdeki işletmeler tarafından benimseneceğini tahmin ediyor. Oracle’ın RPA’yı satış ve pazarlamaya uygulaması, teknolojinin disiplinler arası potansiyelinin sadece bir başlangıcıdır.

2.Doğal dil işleme (NLP) konuşmayı tanıyacak ve üretecektir

Mobile Marketer tarafından yayınlanan bir rapora göre, yaklaşık 53 milyon yetişkin, 2018 sonunda bir Amazon Yankı veya Google Ana Sayfası gibi akıllı bir konuşmacıya sahipti. Bu kullanıcılardan biriyseniz, bu cihazların doğal dil işlemelerini (NLP) yeteneklerini geliştirdikleri muazzam oranlara aşina olabilirsiniz. NLP, insan iletişimi ve bilgisayar anlayışı arasındaki boşlukları kapatıyor ve 2016’da ilk akıllı konuşmacı açıldığından beri sürekli daha da gelişiyor. Akıllı konuşmacılar artık insanların ışıkları azaltmasına, ısıtıcılarını ayarlamasına, çevrimiçi alışveriş yapmasına ve hatta doktor randevularını programlamasına yardımcı oluyor.

Bu hızda, yakında konuşma dili ve dil oluşturma yönleri için bu yılın geri kalanında doğal dil işleme konusunda daha da büyük bir ilgi göreceğiz. Akıllı konuşmacılar için bir sonraki gelişme, daha iyi konuşma yetenekleri geliştirmek ve uzun bir süre boyunca insan konuşmasıyla aktarılan düşünce ve duyguları işlemeyi öğrenmektir.

Akıllı konuşmacılar daha derin öğrenme yetenekleri kazandıkça, alaycılığı, duyguyu ve altta yatan duyguları anlamayı öğrenirler. Akıllı konuşmacılara güç veren benzer algoritmalar, müşteri hizmetleri temsilcisi olarak hizmet vermek, satış taleplerini sıralamak ve hatta “patronları” adına e-postalara yanıt vermek için iş sohbetlerinde de kullanılabiliyor. Operasyonel süreç boyunca ve gelen tüm sorguların çoğunluğunu otomatikleştirin. Konuşma araçları duyguları daha iyi değerlendirmeyi öğrendiğinde, onlar daha çok insan gibi iletişim kurarken, bu yetenekleri de sağlayabilirler.

3.Otomatik karar vermede AI kullanılacaktır

AI, gittikçe daha fazla iş sürecinde hayati bir arka uç bileşen olarak çekiş kazandıkça, otomatik karar verme için AI kullanmaya açıklıkta bir artış görüyoruz.

Forrester Research tarafından yayınlanan bir rapora göre, bir organizasyon içindeki tüm verilerin yüzde 60 ila 73’ü kullanılmıyor. AI algoritmaları bu hacmini idare etmek için daha donanımlı hale geldikçe, daha fazla şirket kendileri için karar vermek için AI’ya güvenecek. Örneğin, müşteri hizmetleri temsilcilerinin bir müşterinin satın alımını iade edip etmemesi veya belirli bir başvuru sahibi için bir ipoteği onaylayıp onaylamamasına karar vermek yerine, AI bu kararları otomatik olarak insanlara danışmaya gerek kalmadan alacaktır.

 

Tıp uzmanları AI ve otomasyon destekli karar vermeden ilk yararlananlar arasında olabilir. Tıp uzmanları, çoğu yapılandırılmamış ve yetersiz kullanılmakta olan verilerden etkilenmektedir. Teknoloji ve tıbbi cihazların patlaması, her hastanın yaşamında yaklaşık 300 milyon kitabı dolduracak kadar sağlık verisi üreteceğini tahmin etmesine neden oldu. Bu arada, tıbbi araştırmalar o kadar hızlı bir şekilde genişlemektedir ki, hekimler kendi alanlarında yayınlanan her şeyi okumak için haftada en az 150 saate ihtiyaç duyacaklardır.

Health IT Analytics’ten bir makalede belirtildiği gibi, AI “hastaların doğru bakıma hızlı bir şekilde erişmelerini sağlamak için vakaları önceliklendirmek ve triyajları belirlemek ve patologların çok büyük klinik hacimlerde saklanan kilit bilgileri kaçırmamalarını sağlamak ve Her gün taraması gereken test verileri. ”

2019’un geri kalanı ve takip edilecek yıllar, AI ve otomasyon teknolojileri için bir ton vaat ediyor. Bu teknolojileri henüz iş süreçlerinize uygulamak için henüz az sayıda kişiden biriyseniz, ne bekliyorsunuz? AI ve otomasyon daha akıllı, daha ölçeklenebilir ve daha hoşgörülü hale geldikçe, işiniz de öyle.

 

 

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir