3 Adımda Chatbot Nasıl Oluşturulur?

3 Adımda Chatbot Nasıl Oluşturulur yazımızda,  chatbot oluşturmanın püf noktalarından bahsedeceğiz. Gün geçtikçe büyüyen bir chatbot pazarına sahibiz. Hal böyle olunca da chatbot oluşturma yöntemlerinde artışlar söz konusu oluyor.  Bir chatbot oluşturmanın birden fazla yöntemi vardır fakat burada en önemlisi ; 

  • Chatbotunuzun ne yapmasını istiyorsunuz?
  • Chatbotunuzun  hangi iş hedeflerine ulaşmasını istiyorsunuz?
  • Chatbotunuz müşterilerinizin önünde ne kadar başarılı?

gibi soruları cevaplamak chatbot oluşturma sürecinin sağlıklı ve planlı işlemesi açısından önemlidir

Chatbot ve Öğrenme

Eğer  chatbotunuz yeterince akıllıysa, öğrenme konusunda fark yaratabilir ve rakiplerinin önüne geçebilir. Akıllı bir chatbot, performansını artırmak için her zaman öğrenen durumdadır. Bir chatbottaki  modüller, sürekli öğrenerek daha iyi performans gösterebilen kullanıcı modelleme modülleri ve doğal dil anlama modülleri içerir. Chatbotlar, Makine öğrenimi (ML) algoritmaları ve bizler sayesinde bir şeyler öğrenir. AI , chatbot’un iyi bir öğrenci olmasını sağlamak için pekiştirici öğrenme, denetimli öğrenme ve denetimsiz öğrenme gibi ML teknikleri kullanılabilir. Öğrenme yeteneği, başarılı bir chatbot yaratmada önemli faktörlerden biridir.

Chatbot’unuzun ne yapmasını istiyorsunuz?

Chatbotunuzun  kullanıcıya yardım etmesini ve  kullanıcıdan bilgi toplamasını sağlayabilirsiniz. Yardımcı görevi gören bir chatbot, koleksiyoncu olarak görev yapan chatbottan daha akıllı kabul edilir. Yardımcı chatbot kullanıcının ne söylediğini yorumlar ve kullanıcı için görevini yerine getirir. Böylelikle kullanıcınız daha az efor sarf etmiş olur ve müşteri memnuniyetini sağlamış olursunuz.

Sohbetin Nasıl İlerlemesini İstiyorsunuz?

Eğer chatbotunuzun yürüttüğü sohbeti tek bir hedefle veya niyetle sınırlamak istemiyor akışta ilerlemesini istiyorsanız  seçeneklerle ilerleyen bir sohbet yerine soru-cevap şeklini tercih etmelisiniz. Bu durumda, konuşma farklı yönlere gidebilir ve farklı konular içerebilir. Bütün bunlara karşın, chatbotlara çok fazla sayı ve çeşitte soru gelmektedir. Müşteri memnuniyetini sağlamak ve başarılı bir chatbot oluşturmak için chatbotunuzun bu sorgulamaları yanıtlayacak bilgi birikimine sahip olması gerekmektedir. 

3 Adımda Chatbot Nasıl Oluşturulur yazımızda kısaca sizlere dikkat etmeniz gereken durumlardan bahsettik. Sizler de gerekli adımları uygulayıp chatbotunuzu oluşturabilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir