Bankalar için Chatbotlar : Müşteri Hizmetleri

Bankalar için Chatbotlar : Müşteri Hizmetleri  yazımızda sizlere Chatbotların bankaların müşteri hizmetlerinde ne kadar etkili bir araç olduğundan bahsedeceğiz.

Müşteri hizmetlerin daha hızlı sağlanması ve tekrarlanan görevlerin verimliliğinin artırılması için en etkili yollarından biri yapay zeka odaklı Chatbotlardır. Yapay zeka teknolojisi ile güçlendirilen Chatbot’lar bankacılık dünyasında devrim yaratabilirler.

Şimdi sizlere Chatbotların bankaların müşteri hizmetlerinin kalitesini artırabileceği 4 basit yolunun neler olduğundan bahsedelim;

Bireysel Bankacılıkta İlerleme Sağlar

Çoğu müşterinin bankanın karşılaştığı en büyük sorun, hizmette gecikme ve kişiselleştirme eksikliğidir. Ancak Chatbotların ortaya çıkmasıyla kişisel bankacılık büyük ölçüde geliştirilebilir. Bekleme sürelerini ve diğer ilgili belgeleri azaltarak, banka müşterilerin kişiselleştirilmiş hizmetleri daha hızlı almasına yardımcı olabilir ve her iki taraf için de çok değerli zaman kazanabilir.

Güçlü Otomatik Müşteri Hizmetleri Sağlar

Chatbot’lar müşterilere hizmet sunmada son derece yardımcı olmasının yanı sıra veri analizi, sahtekarlık tespiti ve veri toplama konularında da yardımcı olmaktadır. Chatbotlar neredeyse otomatik olduğundan, kullanıcılar her işlemden haberdar edilir. Bu, başlangıç ​​aşamasında olası tutarsızlıkları belirleyerek sahtekarlığı önlemeye yardımcı olur. Kullanıcılar, hesaplarında meydana gelen etkinliklerle her zaman günceldir. Chatbotlar, müşterilerini ihtiyaçlarını anlamak ve mümkün olan en iyi çözümü sunmak için eğitilirken, aynı zamanda bir kişiyle etkileşimde bulundukları hissini yaratarak, her zaman yardımcı olabilir. Ayrıca, müşteri şikayetlerini analiz ederek ve önemli bilgiler vererek bankaların müşteri şikayetlerine cevap vermelerine yardımcı olur.

Kişiselleştirilmiş Müşteri Pazarlama Deneyimi Sağlar

Bankaların müşterilerine birçok hizmet sunmasına rağmen, bu hizmetlerin her biri doğru alıcısını bulamamaktadır.Chatbot’lar, müşterilere yönelik hizmetleri kişiselleştirme göreviyle kolayca başa çıkabilir. Aslında, kişiselleştirilmiş hizmetler sunmak genel dönüşüm oranlarını%25 artırabilir.

Çalışan Verimliliğini Artırmasını Sağlar

Chatbot’lar, çalışanlara verimliliği artırmaya ve zamandan tasarruf etmeye yardımcı olabilecek birçok avantaj sağlayabilir. Kişisel verilere erişimin yanı sıra ücretler hakkında bilgi, izin başvurusu, iletişim bilgilerini güncelleme, programların ayrıntılı olarak görüntülenmesini ve daha fazlasını içeren bazı eylemler. Bu, çalışanların çalışma saatlerinde verimliliği artırmasına ve bu zamanı daha verimli kullanmasına olanak tanır.

Chatbotların hem bankacılık sektörünün kendisini hem de bankaların hizmetlerinin tüketicileriyle etkileşime girme şeklini değiştirdiğini. Yeni değişiklik, teknolojik gelişmeler yoluyla müşterilere daha fazla değer sağlar. 

Türkiye’deki  öncü ve başarılı yapay zekalı bankacılık chatbot örnekleri olarak İş Bankası’nın Maxi’si , ING’nin Ingo’sunu sayabiliriz. 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir