Chatbot 1001 : Nasıl Başlamalısın?

Chatbot 1001: Nasıl Başlamalısın? yazısı sizleri başlangıç noktasından alıp, bilmeniz gerekenlerle karşılaştıracaktır. Aranızda chatbotların gerçekten de harika olmadığını düşüneniniz var mı? Bize sorarsanız yoktur. Chatbotlar hızlı bir çıkış yaparak sektörde gerçek oyun değiştirici olarak kabul edilmeye başlandılar. Eğer siz de chatbotlara merak sardıysanız ve nasıl başlamanız gerektiğine dair fikriniz yoksa, işte bu yazı tam sizin için hazırlandı.

Temas Etmeniz Gereken Konuları Biliyor Musunuz?

Bir chatbot yapmaya başlamadan önce ilk olarak problemli noktaların tespitini yapmalısınız.

Bu tespit için örnek keşif sorularını sizler için hazırladık:

İsteklerin çoğu nereden geliyor?
Hangi talepler tekrar tekrar geliyor?
Bunlardan hangisi standartlaştırılmış cevaplar kullanılarak cevaplandırılabilir?
Ve özellikle, hangi taleplerin iletişim merkezinizde en çok kaynağa ihtiyacı var?

Bir düşünün. Bütün bu soruların cevaplarına sahip misiniz? Eğer cevabınız hayır ise , ilk olarak işe bu soruları cevaplandırmakla başlayın.

İlk Kilometre Taşı Nedir?

Her on vakanın dokuzunda önerimiz bir SSS botu ile başlangıç yapmaktır. SSS botları ile başlamak size odak noktanızın ne olacağı hakkında fikir verir. İletişim kanallarınızdaki problemli noktaları ya da maliyet faktörlerini belirlemenizde yardımcı olur.

Bir konuda hatırlatma yapmak isteriz ki , SSS chatbotunu web sitelerinde gördüğümüz SSS bölümleriyle karşılaştırmamalısınız.

Bir chatbot ile ;

Akıllı bir iletişim kutusundaki müşterileri istenen bilgilere yönlendirebilir
Müşterileri doğrudan bir iletişim formuna veya web sitenizdeki benzerlerine bağlayabilirsiniz
Kullanıcıların isteğine göre ihtiyaç duyulan tüm parametreleri isteyip , sisteminizde bilet oluşturup atayabilirsiniz

Backend Sistemleri ile Entegrasyon?

Bir sonraki dönüm noktası genellikle Chatbot’unuzu backend sistemlerinizle entegre etmek olacaktır.

Bu noktada aklımıza şu sorular gelmelidir;

En yaygın kullanım durumları nelerdir?
Standartlaştırılmış cevaplar hangi değeri ekleyebilir?
Arka Uç Sisteminiz açık bir arayüz sunar mı?

Kullanım Durumlarınızı belirledikten sonra (özellikle Avrupa’da) GDPR konularını dikkate almalısınız. Ek olarak, eğer chatbotunuz müşteriyle ilgili verilerle ilgileniyorsa, genellikle bir tür doğrulama yöntemine ihtiyacınız vardır. Hukuk departmanınızı bu sorulara dahil etmek her zaman iyi bir fikirdir.

Chatbot 1001: Nasıl Başlamalısın? yazımızı bitirdiyseniz eğer artık siz de chatbot yapımına başlamak için gereken bilgilere sahipsiniz. Eğer bu konu hala ilgi alanınızdaysa yukarıdaki  yönlendirmeler doğrultusunda ilerleyebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir