Chatbot: Dijital Pazarlamada Yükselen Trend

Dijital pazarlamada trend olan Chatbot kavramını “Chatbot: Dijital Pazarlamada Yükselen Trend” yazımızda sizlerle paylaşacağız.

Teknolojideki artan ilerlemeyle birlikte, farklı şirketler daha iyi müşteri yönetimi ve gelişmiş hizmetler için yeni fikirler ortaya koymaktadır. Bunların arasında, çeşitli müşterileri izleyerek ve şirketin onlarla güçlü bir ilişki kurmasına yardımcı olan kavram: Chatbot.

Peki Chatbot nedir?

Chatbot, düzenli müşteri konuşmalarını ve etkileşimlerini taklit etmek için yapay zeka ile tasarlanmış bir yazılımdır. Basit bir ifadeyle, endüstrilerin ve kuruluşların müşterilerin isteklerine anında cevap vermelerine yardımcı olan bir bilgisayar programıdır.

Chatbot müşteriyle etkileşime giriyor ve daha iyi müşteri katılımına ve şirketlere farklı şekillerde kazanç sağlayan diğer pek çok şeye yardımcı oluyor. Bu, yalnızca müşteri etkileşimine yardımcı olmakla kalmayıp, potansiyel müşteri oluşturmayı iyileştiren, müşteri güvenini kazanmaya yardımcı olan ve basitleştirilmiş satış tekniklerine yardımcı olan en işlevsel dijital pazarlama hizmetlerinden biridir.

 Chatbot özelliklerinden bahsedelim;

  • Zamanında müşteri desteği, şirketler üzerinde büyük bir etki yaratmasının sebebidir. Müşterilerin artık kısa mesajları, çağrıları ve e-postaları beklemeleri gerekmiyor ve sorularının cevabını saniyeler içinde alıyorlar.
  • Chatbot şirketlere müşterilerinin sık sorulan sorularını yanıtlamaları için hizmet eder. Önceden programlanmış chatbot sistemi ler sadece müşteri hizmetleri ekibi yükünü kurtarmak için onlara cevap anında bir SSS belirlenmesi ve benzeri farklı görevleri gerçekleştirebilir.
  • Müşteriler asla beklemek istemezler ve bu nedenle bir web sitesinde farklı aktiviteleri daha hızlı gerçekleştirmeleri gerekir ve bunun için Chatbot iyi destekçilerdir. Hızlı bir şekilde talimat vererek ve sorguları çözerek şirketin web sitesine iyi bir müşteri deneyimi sağlamanıza yardımcı olur.
  • Chatbot‘larla, satın alma olmasa bile, ziyaret etmeyi ve ürün ve hizmetlerinizin ayrıntılarını bilgi almak isteyen müşterilerin olduğu gözlemlendi ve bu da web trafiğinizi ve web sitenizin popülerliğini artırmasını sağlamaktadır.

İyi bir çevrimiçi mevcudiyete sahip küçük işletmeler, büyük şirketler ve büyük endüstrilerle aynı avantajlardan yararlanabilir. Chatbot oluşturma maliyeti genellikle yüksek olmasına rağmen, SSS ve mimik formlar gibi basit programlarla küçük işletmeler Chatbot‘ları koruyabilir ve pazarlamayı artırmak, potansiyel müşterileri oluşturmak ve yeni müşteriler kazanmak gibi farklı avantajlar elde edebilirler ve böylece Chatbot küçük işletmelere büyük bir  fayda sağlar.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir