Chatbot Geliştirirken Kaçınılması Gereken Hatalar

Chatbot Kullanırken Kaçınılması Gereken Hatalar yazımızda en çok yapılan hatalardan ve neler yapmanız gerektiğinden bahsedeceğiz. Bildiğiniz gibi chatbotların popüleritesinde son birkaç yıldır inanılmaz bir artış görüldü. Neredeyse çoğu modern internet sitesinde bir chatbotla karşılaşmak hiç de şaşırılası bir durum değil. Eğer daha önce bir chatbotla tanışmadıysanız onları;  merhaba, bugün size nasıl yardımcı olabilirim? vb sempatik cümleleriyle hemen tanıyabilirsiniz.

Chatbotların bu kadar yaygınlaşması ve benimsenmesinin, yaptıkları iş göz önüne alındığında anlaşılması kolaydır. Bir chatbot  7/24 aklınıza gelen bütün soruları cevaplayabilen hızlı ve pratik bir  dijital temsilci olarak görev yapar. Doğal olarak, müşterileriniz problemlerine hızlı ve pratik bir şekilde çözüm bulur.

Chatbot basit bir kavram değildir fakat uyguladığınızda başarının ayrılmaz bir parçasıdır. Ufak bir hatırlatma yapmakta fayda var ki bu teknolojiye ve uygulanmasına aşina değilseniz , hata yapmak çok basittir. Bütün bunları akılda tutarak, pazarlamada chatbot kullanırken kaçınılması gereken beş hatadan bahsedeceğiz.

Aşırı Bağlılık

Chatbotlar  gelişmiş teknolojilerine rağmen hala mükemmel bir sonuçtan çok uzaktadırlar. Eğer chatbotunuz yeterince yetkin değilse aşırı bağlılıktan dolayı müşterilerin sorularına cevap vermesinde sorun çıkabilir. Yakın zamanda yapılan bir ankette ABD’li katılımcıların %40’ı müşteri hizmetleri için chatbot yerine gerçek bir kişiyle konuşmayı tercih etti.

Bu durum mevcut chatbotunuzu kaldırmanız ya da chatbot yapmaktan vazgeçmeniz anlamına gelmiyor. Ancak mevcut chatbotunuz mevcut istekleri yerine getiremiyorsa bir düzenleme yapmayı düşünmek iyi bir fikir olabilir. Bir müşteri temsilcisinin bir konuşma sırasında bir sohbet botunun kaldığı yerden devam edebileceği, müşteri hizmetlerine harmanlanmış bir yaklaşım tercih edilir.

Konforsuz UX

Kişiselleştirilemeyen bir chatbot kötü bir kullanıcı deneyimine neden olur. Bir düşünün. Müşteriniz sitenize girer ve chatbotunuzla bir görüşme başlatır ancak  tek bir konuşma yolunda gezinmek ve en son aradıklarını bulana kadar önceden ayarlanmış yanıt seçeneklerini seçmek zorundadır.

Bu kullanıcı açısından rahatsız edici gelebilir. Chatbotunuzun daha fazla kişiselleşmesi için zaman ayırırsanız daha fazla kullanıcıya ulaşabilir ve değer sağlayabilirsiniz. Önemli miktarda çalışma gerektirse de sonuçları çabanızın karşılıksız kalmayacağını gösterir.

Yetersiz Bütçe

Birçok pazarlamacı yapay zeka alanına ilgi duyması ve bu alanda yapılacak harcamalarını arttırmayı planlamasına rağmen genellikle yetersiz bütçeyi engel olarak gösterirler. AI pazarlama başarısının en büyük zorluklarından biri, bir chatbot ile ilgili masrafları hafife almaktır. Seçenekler araştırılmalı ve uygulama maliyetini göz önünde bulundurulmalıdır. Fazla bir maliyetini hesaplayabilirsiniz, bu durumda da mevcut durumdaki alternatiflere bakmalısınız.

Yetersiz Test

Kullanıcı testi bariz bir zorunluluk gibi görünebilir, ancak bazı şirketler bu kritik adımı atlarlar. Chatbotların herhangi bir problemle karşılaşmadan çalışacaklarına güveniyorlar fakat  bu iyimserlik onlara problem çıkarmaktan başka bir şey değildir.

Neyse ki, bu tür bir sorunun çok fazla iş gerektirmeyen net bir çözümü var. Yardım etmeye istekli olan kullanıcıları bulun, chatbotunuzun bir kopyasını gönderin ve geri bildirimlerini uygulayın. Bir sorunla karşılaşırlarsa, müşterileriniz henüz farketmeden sorunu çözebilirsiniz.

Chatbot Geliştirirken Kaçınılması Gereken Hatalar yazımızda sizlere kaçınılması gereken hatalardan bahsettik. Sizler de yukarıdaki önerileri izleyip en yaygın hataları incelediğiniz sürece, kuruluşunuz için kalıcı değer sağlayan bir chatbot geliştirip uygulayabilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir