Chatbot Pazarlaması ile E-Ticaret Geleceği

Chatbot Pazarlaması ile E-Ticaret Geleceği yazımızda sizlere Chatbotların e-ticaret geleceğine nasıl yön vereceğinden bahsedeceğiz. E-ticaret pazarı günümüzde hızla büyümektedir. Şirketlerin artan kullanıcı talebi ile kesintisiz hizmet akışını 24 saat boyunca sürdürmek zorunlu hale gelmiştir. Müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak, çevrimiçi ticaret pazarındaki en önemli trendlerden biridir. Ne zaman ki şirketler müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamakta ve onlara göre adapte olmakta zorlanmaya başladıklarında otomasyona geçtiler. Bu durumda, artık yapay zeka Chatbotlar ön plana çıkmış olacak.

E-ticaret işletmenizin neden AI chatbot’a ihtiyacı var?

Yapay zeka tabanlı chatbotlar giderek geleneksel müşteri katılım forumlarının yerini alıyor. Otomasyon, operasyonların potansiyelini ve hızını artırmanın anahtarıdır. Bugün, birçok e-ticaret devi şirketler milyonlarca kullanıcının satın alma şeklini anlamak için AI ve ML’ye güveniyor. Bu, başarılı bir pazarlama kampanyası oluşturmalarına ve ürünleri alıcılara uygun şekilde sunmalarına yardımcı olmaktadır.

Chatbot’lar kullanıcı etkileşimlerini ve sorunlarını anlamaya çalışır. 24/7 mevcuttur ve anında yanıt verebilir, müşterilerin ürün ve hizmetlerle ilgili tüm tekrarlanan sorularını gerçek zamanlı olarak yanıtlayabilir. Anında destek ve iki yönlü iletişim sayesinde, botlar kullanıcılarla gerçek bir bağlantı kurabilir ve bu sayede hızlı, güvenilir ve uygun maliyetli müşteri desteği sağlar.

Chatbotlar geribildirim konusunda da destek sağlar. Bir e-ticaret işletmesinin müşterilerin geri bildirimlerini almasının iki yolu vardır. Birincisi incelemeler, diğeri web formlarıdır. Bir işletme manuel incelemeleri toplamaya çok fazla odaklanırsa maliyet oranı artmaktadır ve işletmeyi olumsuz yönde etkileyebilir.  Bir diğer konu ise işletmelere gelen kötü yorumlar bu durum işletmeye zarar verebilir ve bu durumda müşteri deneyimini geliştirmeye ihtiyaç duyulabilirsiniz. Chatbotlar işte tam bu noktada devreye girmektedir. İşletmelerin geri bildirim toplama sürecini belirlenen zamana göre hızlı bir şekilde çözüm yolu bulabilirler, müşterileri form doldurmaya ve verileri toplamaya ikna etmek için Chatbotlar dan yararlanabilirler.

E-ticaret işletmeleri genellikle müşteri deneyimini geliştirmek için aksiyon alırlar. Bunun nedeni, potansiyel müşterilerin ve var olan müşterilerin hizmetlerden memnun olup olmadığını anlamak şirketler için önemlidir. İyi müşteri deneyimi her zaman iyi bir müşteri memnuniyet oranına yol açmaktadır.

Türkiye’de Chatbot Pazarlaması ile E-Ticaret Geleceği alanında ilk başarılı örneklerden biri CBOT tarafından geliştirilen  n11’in destek botu. n11 müşterilerine 7/24 gerçek zamanlı destek veren bu botu denemek isterseniz işte linki burada. Sağ alttaki uğur böceğine tıklatıp konuşmaya başlayabilirsiniz. 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir