Chatbot Reklamcılığı Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Chatbot reklamcılığı pazarlama alanındaki birçok uzmanın, tüketicilere ürün, hizmet veya markaların reklamını yapmanın en değerli yolu olduğunu düşündüğü bir tekniktir. Basitçe söylemek gerekirse, hedef kitleye ulaşmak için chatbot’ların kullanılmasını içerir. Daha sonra, bireyler chatbotlar aracılığıyla markalarla etkileşime girebilir.

Facebook Messenger Reklamlarını Chatbotlarla Uyumlu Yaptı

Chatbot reklamcılığının geleceğin parlak yollarından biri olduğunun en büyük kanıtı, şüphesiz ki Facebook’un güncellenen reklam işletmelerinin Messenger’a eklenebilmesidir.Bu, chatbotlarla sipariş vermek için bir ağ geçidi görevi üstlendiğini gösterir.

Messenger, görüntüleyen kişilerin bir şeyler satın almak istemelerini sağlama hedefi olan içerikler barındırır. Programcılar chatbotlara müşterilerin ortalama nakliye süreleri ve giyisilerin bedenlerinin mevcut olup olmadığı gibi sıkça sorulan sorulara cevap verme yeteneği kazandırabilir.

Bugünün Chatbotları Marka Seslerini Gösteriyor

İleri görüşlü geliştiriciler, onları kullanan markaları otantik bir şekilde destekleyen chatbotlar oluşturmak için de çok çalışıyorlar . Geliştiriciler, chatbotların iş hedeflerine nasıl ulaşacağına karar vermek için zaman harcıyor, ardından yanıtları ilgili şirketlerde çalışan insanlarla konuşulduğunda  alınabilecek yanıtlara mümkün olduğunca yakın hale getiriyorlar.

Chatbotların Akıllı Ev Sistemleri ile Etkileşimi

Gitgide dijitalleşen dünyamızda artan ihtiyaçlarımız ve hızlı değişen hayat koşullarımız bizlerde, hayatımızın her noktasına daha ulaşılabilir olma isteği yarattı. Kedinizin mamasını kaçta yediğinden, arabanızda en son dinlediğiniz şarkıya kadar bilgileri taze tutma ve haberdar olma eğilimindeyiz. Bir Fransız şirketi olan Netamo, kullanıcıların evlerindeki bağlı cihazları kontrol eden bir chatbot tasarladı. 

Netatmo sistemleri Amazon Echo, Siri ve diğerleriyle zaten entegre bir şekilde çalışıyor, ancak şimdi insanlar Messenger aracılığıyla bir Netatmo chatbotuyla etkileşime girebilir ve “Aile odasındaki ışıkları aç” gibi şeyler yazabilirler. Bu chatbotlar ne kadar çok kullanılırsa zamanla daha komplike sorulara da cevap verme yetisi kazanır. Örneğin ; “Şu anda evde kim var?” 

Bazı insanlar teknolojinin mükemmel olmaktan uzak olduğunu iddia ediyor

Chatbot ufkundaki tüm bu heyecan verici yeni şeylere rağmen, bugünün algoritmalarının doğal dilin tüm nüanslarını gerçekten anlayamadığını söyleyenler var . Sosyal medya siteleri son zamanlarda daha fazla chatbot destekli reklamcılık seçeneği sunsa da, Facebook Messenger’ın sanal asistanı M kapatıldı.

Şirket, insanların chatbottan ne yapmasını isteyebileceğine dair hiçbir sınır koymadı ve belki de bu sorunun bir parçasıydı. Buna ek olarak, M her zaman insan asistanlarının görevleri yerine getirebilmeleri için teknolojiyle ortak olmalarını gerektiriyordu. Analistler, tüm chatbotlar tarafından yürütülen özel görevler için insan yardımının öngörülebilir gelecek için çok önemli olduğuna inanıyorlar.

İnsanların ve markaların chatbotların yapabilecekleri şeyler konusunda gerçekçi beklentilere sahip olması önemli bir faktördür. İnsanların sahip olduğu özelliklerin çoğunu sergilemelerine rağmen, chatbotlar bir insan kadar bilgili değiller bu nedenle kullanıcı ile iletişim halindeyken insan yardımına ihtiyaç duyabilirler. Durumlar bu şekilde olsa da, chatbot teknolojisi sürekli gelişmekte ve kendini güncellemektedir. Kim bilir yakın gelecekte bizi nasıl sürprizler bekliyor.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir