Chatbot ve Pazarlama Otomasyonu

Chatbot ve pazarlama otomasyonu şirketinizin gelişimine nasıl katkı sağlayabilir? Bugün bu konuyla ilgili 10 madde sunacağız. Hadi gelin birlikte bakalım.

  • Facebook Messenger’da 1.4 Milyar Aylık Aktif Kullanıcı var. Bu büyük bir pazar ve bu pazara hizmet etmek için chatbotları kullanmak işinizin gelişimi ve büyümesi için güzel bir fırsat.
  • Chatbot’lar, yakın gelecekte tüm müşteri hizmetleri etkileşimlerinin% 85’ini güçlendirecek.
  • Günümüzde tüketicelerden aldığımız en büyük şikayetlerden biri de müşteri temsilcisi sorunları. Çoğu tüketici problemini halletmek için saatlerce telefonda beklemekten ya da hiçbir sonuç almadan telefonu kapamaktan şikayetçi. Siz de chatbot kullanarak müşteri hizmetleri ve genel marka algısında verimliliğinizi büyük ölçüde artırarak, Facebook Messenger’daki müşteri sorularına anında yanıt verebilirsiniz.
  • %55 geleneksel e-posta oranlarıyla karşılaştırıldığında, Messenger pazarlaması sürekli olarak% 70’in üzerinde açık oran ve% 50’den fazla tıklama oranı görmektedir.  Messenger pazarlama, yatırım getirisi söz konusu olduğunda zahmetsiz bir seçenektir.
  • Günümüz, pazarlama otomasyonunu kullanmak için doğru bir zaman dilimi. Ayrıca, pazarlama otomasyonu göründüğü kadar mekanik (veya uygulanması zor) değildir. Doğru pazarlama otomasyonu yapıldığında müşterilerinize doğru zamanda doğru bilgiler verilir.
  • Chatbotların en büyük avantajlarından bir tanesi de yılın 365 günü, günün 24 saati hizmet vermeleri. İster gece yatağınızda aklınıza takılan bir soru olsun ister resmi tatilde çözmeniz gereken bir problem, chatbotlar her zaman yardımınıza hazır. Ayrıca bütün bunlar, tekrar eden görevleri ve toplam işletme maliyetlerini yönetme sürenizi önemli ölçüde azaltır.
  • Chatbotlar ve pazarlama otomasyonu ile maliyetlerinizi göreceli bir artış olmadan  ölçeklendirebilirsiniz. Bir kez bir pazarlama otomasyonu akışı (az ya da çok) 1000 ve ötesinde olduğu gibi, bir kişi için aynı maliyete mal olacaktır.
  • Büyük 4 Messenger platformu, kullanıcı katılımı açısından sosyal medyayı aştı. Artık küresel olarak Messenger uygulamalarını sosyal medyadan daha fazla kişi kullanıyor.
  • Chatbotlar, 2022 yılına kadar yıllık 8 milyar $ maliyet tasarrufu sağlayacak.
  • Tüketicilerin% 42’si halihazırda dijital asistan kullanıyor, iş yöneticilerinin% 72’si ve milenyumların% 53’ü bunları kullanıyor.

İster pazarlama otomasyonu ve chatbot’lara yatırım yapıyor olun, isterse tam olarak yönetilen bir otomasyon satış hunisi oluşturmak için Lead Flow Metodu’nu işe almaya başlamayı veya ilgilenmeyi düşünüyor olun, müşterilerinize daha iyi hizmet vermek için chatbot ve pazarlama otomasyonu uygulamanıza başlamalısınız. Böylelikle işinizi büyütüp maliyetlerden tasarruf edebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir