Chatbot’lar, 2023’te 112 Milyar Dolarlık Perakende Geliri Sağlayabilir

  • Juniper Networks isimli şirket tarafından yapılan ve perakende markalarına odaklanan yeni bir araştırmaya göre, teknoloji, doğal dil işleme ve yapay zeka ile birlikte geliştikçe chatbot’lar da diğer pazarlama kanallarının gelirlerinden pay alacak.
  • Chatbot’lar aracılığıyla elde edilen perakende gelirleri, her yıl neredeyse iki katına çıkarak 2023 yılı itibarıyla 122 milyar dolara ulaşacak.
  • Yapay zeka destekli chatbot’lar müşterilere cevap verme konusunda daha gelişmiş hale gelecekleri için perakende şirketleri, 2023 yılında 439 milyar dolar (bu yıl 7 milyar dolar) tasarruf sağlamayı bekleyebilirler.
  • Pazarlama firması Uberall tarafından yapılan bir tüketici anketine göre, tüketicilerin %20’si, markalardan gelen chatbot deneyimlerine son derece ilgili. Tüketicilerin %80’i ise chatbot’larla genel olarak olumlu bir etkileşimes sahip.

 

Yapay zeka, her geçen gün daha fazla alanda kullanılıyor ve yapay zekanın bu zamana dek bize sunmuş olduğu ve yaygın olarak kullanılan araçların başında hiç şüphesiz chatbot’lar geliyor. Ve Marketing Land’in paylaştığı yeni bir araştırmanın işaret ettiğine göre, şimdilik pek de önemli gibi görünmeyen bu araç, önümüzdeki yıllarda en önemli pazarlama kanallarından biri olacak.

Ağ ürünleri geliştiren ve pazarlayan Juniper Networks isimli şirketin yaptığı ve perakende markalarını inceleyen yeni bir araştırmanın gösterdiğine göre, teknoloji, doğal dil işleme ve yapay zeka ile birlikte geliştikçe chatbot’lar da diğer pazarlama kanallarının gelirlerinden pay alacak. Hatta bu pay zaman içerisinde o kadar büyüyecek ki, chatbot’lar aracılığıyla elde edilen perakende gelirleri, her yıl neredeyse iki katına çıkarak 2023 yılı itibarıyla 122 milyar dolara ulaşacak.

Aynı zamanda perakende şirketleri, müşteri satışlarının ve destek süreçlerinin otomasyonu sayesinde tasarrufta bir artış da sağlayacaklar. Juniper Networks’ün belirttiğine göre, yapay zeka destekli chatbot’lar müşterilere cevap verme konusunda daha gelişmiş hale gelecekleri için perakende şirketleri, 2023 yılında 439 milyar dolar (bu yıl 7 milyar dolar) tasarruf sağlamayı bekleyebilirler.

Bununla birlikte bu araştırma, pek çok perakende markasının chatbot teknolojisine yönelmesi nedeniyle daha fazla tüketicinin, müşteri hizmetleri sorunlarını çözmek ve doğrudan satın alım gerçekleştirmek için chatbot’larla etkileşime geçme konusunda rahat hissedeceğini de ortaya koyuyor. Bu çıkarımla paralel olarak pazarlama firması Uberalltarafından yapılan bir tüketici anketi, tüketicilerin %20’sinin markalardan gelen chatbot deneyimlerine son derece ilgili olduklarına işaret ediyor. Bu ankete göre, tüketicilerin %80’i ise chatbot’larla genel olarak olumlu bir etkileşime sahip.

Bu konuya neden önem verilmesi gerektiğiyle ilgili olarak ise Marketing Land’in internet sitesinde bu yazıyı kaleme alan Jennifer Videtta şu ifadelere yer veriyor:

“Pazarlama teknolojisi geliştikçe tüketiciler, çevrim içi davranışlarını da adapte edecek ve dijital etkileşimler için beklentileri değişecek. Rapora göre, perakende sektöründe hızlı büyüme için chatbot’lar konumlandırıldı. Bunun dijital pazarlama çabalarımızı nasıl etkileyeceğini ve nitelik metodolojilerimizin nasıl geliştiğini daha iyi anlamamız gerekiyor.”

Bunların yanı sıra Jennifer Videtta, yazısının sonunda dijital pazarlamanın deneyim odaklı olduğuna ve bu nedenle chatbot’lar aracılığıyla müşterilerle pozitif etkileşimler oluşturmanın, müşteriyi elde tutmak ve satışları arttırmak için son derece önemli olduğuna da dikkat çekti.

 

Source: https://pazarlamasyon.com/chatbotlar-2023te-112-milyar-dolarlik-perakende-geliri-saglayabilir/

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir