Chatbot’lar Eğitimde Nasıl Fark Yaratır?

Chatbotlar Eğitimde Nasıl Fark Yaratır? Yazımızda chatbotların eğitim sektöründe değiştirebileceği unsurlardan bahsedeceğiz.

Eğitim sektörü, internetin günden güne öğrenilmesi ve yaygınlaşması sayesinde büyük değişiklikler geçiriyor. Eskiden bilgi edinmek için kütüphanelere giderken şimdi her şey elimizdeki telefonlarda mevcut. Özellikle de genç nesil internet ve onun güncellemelerine daha hızlı adapte olabiliyor. Hal böyle olunca da mobil eğitim uygulamaları rağbet görüyor.

Yapılan araştırmalarda mobil eğitim uygulamalarının 2022 yılına kadar CAGR tarafından 

% 27’den fazla artacağını ve bu da onu mobil uygulamalarda en hızlı büyüyen segmentlerden biri olarak işaret edeceğini gösteriyor. 

Hadi gelin ilk başta bilmemiz gereken birkaç şeyden bahsedelim:

Çevrimiçi mobil eğitim, yüz yüze eğitimin yerini almak yerine sadece bir tamamlayıcıdır.

Chatbot’lar, mevcut mobil uygulamaların eksik olduğu belirli yönleri ele almak için doğal dil işlemeye ve anadil üretmeye dayanan yapay zeka tabanlı bir çözümdür.

Chatbotlar, bazı sorularınıza cevap verebilecek çevrimiçi bir temsilci görevi görür.

Günümüzde chatbot’larla ilgili en iyi başarı hikayesi, finans kuruluşları tarafından bir şubeyi aramak veya ziyaret etmek zorunda kalmadan belirli müşteri taleplerini karşılamak için kullanmalarıdır.

Chatbotlar, daha iyi müşteri deneyimi sağlamak ve aynı zamanda sağlayıcı için yararlı bilgiler toplamak için Robotik Süreç Otomasyonu metodolojisini doğal dil işlemeyle birlikte kullanır.

Bir Chatbot’un Eğitimsel Mobil Uygulamalarda Sunabileceği Avantajlar

Akran baskısı ve öğretmenler ve arkadaşlar tarafından alay etme korkusu nedeniyle çocuğun sınıf ortamında soramayabileceği soruları yanıtlamak.

Yavaş öğrenen öğrenciler aynı eğitime birden çok kez katılabilir.

Hızlı öğrenenler, sınıfta beklemek yerine hangi dersleri alabileceklerini anlamak için chatbottan öneriler alabilirler.

Çok fazla soru sorma alışkanlığı olan öğrenciler, bu meraklı taraflarını tatmin etmek için sohbet botuyla mutlu bir şekilde uğraşabilirler.

Bir chatbot, çok önemli bir aşamada çocuklara kariyerlerini nasıl geliştirebileceklerine karar verebilecek kişisel bir danışman olabilir.

Bir chatbot, çocuğun sınav gününden önce tüm konuları tamamlamak için kurslarını planlamasına yardımcı olan kişisel bir asistan olabilir.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

Eğitim ve dil modeli sağlam ve kapsamlı olmalıdır. Kötü eğitilmiş bir sistem, öğrenci üstünde olumsuz etkiye neden olabilir. 

Chatbot genel sistemi yavaşlatmamalıdır. Bir chatbotu mevcut sisteme entegre etmek sorunsuz olmalıdır, böylece sistemdeki diğer uygulamarla birlikte çalışabilir ve herhangi bir performans sorununa yol açmaz.

Güvenlik her zaman ilgilenilmesi gereken bir konudur. Chatbotlar, her deneyimden öğrenmek için doğrudan temel veritabanından bilgi türettikleri için bilgisayar korsanları tarafından kötüye kullanılmaya karşı korunmalılardır. Chatbot kötü niyetli bir kullanıcıyı tanımlamalı ve güvenlik ekibini bilgilendirmelidir.

Bugün chatbotların eğitim sektörüne katabileceklerinden bahsettik. Chatbotlar sayesinde yakın gelecekte eğitim sektörü açısından olumlu adımlar atılabilir ve öğrencilerimizin daha verimli bir öğrenim düzeyine geçmesi sağlanabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir