Chatbotlar Hakkındaki Gerçekler

Chatbotlar hakkındaki gerçekler dediğimizde aklınıza ilk ne geliyor ? Bir işletmeyle olan son etkileşiminizi düşünün. Bu etkileşimde, karşıdaki kişiyle mesaj yoluyla mı iletişim  kurmuştunuz?

Peki karşınızdakinin gerçekten bir “insan” olduğundan emin misiniz? Eğer cevabınız hayırsa , chatbotlar hakkındaki gerçekler sizin de ilginizi çekecek demektir.

Chatbotlar, mesajlaşma uygulamaları ve çevrimiçi arayüzlerini kullanarak müşterilerle etkileşimde bulunmak için tasarlanmıştır. Bu nedenle konuştuğunuz kişinin , tabii siz bir kişiyle konuştuğunuzu varsayıyorsanız, bir chatbottan ibaret olduğunu söyleyebiliriz. Bu botlar hızlı, verimli ve yardımcı müşteri deneyimleri oluşturmak için yapay zekayı kullanır ve bu da bir insanla konuşuyormuşsunuz hissi yaratır.

Chatbotlar da mesajlaşma uygulamalarından yararlanıyor

İnsanlar mesajlaşma uygulamalarını sosyal medyalarından daha fazla kullanıyorlar. Facebook Messenger, Slack, WhatsApp ve buna benzer diğer uygulamalar her gün milyonlar tarafından kullanılıyor.

 Büyük markalara baktığımızda , yukarıda belirttiğimiz uygulamalara katılmakla birlikte gelen fırsatları da hayata geçirmekteler. Örneğin, bir otel chatbotu size Facebook Messenger üzerinden bir oda rezerve edebilir, en iyi fiyatları önerebilir ve geç ödeme önerisinde bulunabilir. İşlem her iki taraf için de basit ve düşük maliyetlidir.

Rakamlar etkileyici düzeyde

 Halihazırda 200’den fazla ülkede 100.000’den fazla chatbot kullanılıyor.

İlginizi çekebilecek bazı veriler 

Facebook, 2 milyardan fazla mesajlaşma kullanıcısının yarısından fazlasının mesaj gönderebilecek bir işletmeyle iş yapma ihtimalinin yüksek olduğunu iddia ediyor.

Hubspot’a göre , tüketicilerin % 47’si bir chatbottan ürün satın alacak ve tüketicilerin% 57’si anında hizmet sağladıkları için chatbotlarla ilgileniyor .

Tüketiciler chatbotları sever

Git gide hızlanan yaşantılarımızda hepimiz sorunlarımızın olabildiğince çabuk çözülmesini istiyoruz. Aspect tarafından yapılan bir anket , tüketicilerin %71’inin sorunlarını başka bir kişinin yardımı olmadan çözmek istediğini tespit etti.

Ankete katılanların yüzde 60’ından fazlası chatbotların kullanımının kolay ve hızlı olduğunu belirtti. Yakın gelecekte chatbotlar sayesinde insanlara daha hızlı ve kolay ulaşılabilirlik hizmeti sunulmaya başlanacak.

İşletmeniz bugün bot kullanmaya başlayabilir

Her ölçekteki işletmeye chatbot teknolojisi sunan onlarca şirket var. Bu kurumlar bir strateji ve çözüm oluşturmanıza ve hatta size ve ekibinize eğitim sağlamanıza yardımcı olacaktır.

İmkanlar sonsuzdur

İyi chatbotlar yapay zeka, iyi görünümlü bir kullanıcı arayüzü ve iyi düşünülmüş entegrasyonun bir birleşimidir. Kuruluşlar bu faktörleri doğru belirledikten sonra, bir chatbotun yapabileceklerine biz bile şaşırabiliriz.

Chatbotunuzu telefon kameranıza bağlayarak doğru ruj veya gömlek boyutunu seçmenize yardımcı olabilecek bir geleceğe bakıyoruz.  Ayrıca, en son ne satın aldığınızı hatırlayabilecek ve buna dayanarak önerilerde bulunabilecek.Daha da önemlisi, chatbotlar hastalıkları teşhis edebilme , tedavi önerme ve paradan tasarruf edebilme gibi önemli unsurları da kolayca halledebilecekler.

 Chatbotlar sosyal hayatınızdan iş hayatınıza kadar her alana el atıyor. Chatbotlar hakkındaki gerçekleri bilmek, onları daha iyi kavramaya ve kullanabilmeye yardımcı olur. Eğer siz de hala bu konuya meraklıysanız diğer yazılarımıza da göz atabilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir