Chatbotlar ve Sosyal Medya Pazarlaması

Chatbotlar ve Sosyal Medya Pazarlaması yazımızda bu konuda yapmanız gereken iyileştirmelerden bahsedeceğiz. Chabotlar, markalar ve tüketiciler arasındaki en iyi çevrimiçi iletişim biçimi olarak giderek yaygınlaşıyor. Ancak sosyal medya pazarlama kampanyanızdaki bu bot odaklı sistem ne kadar etkilidir?

Teknoloji endüstrisinden gelen uzman görüşlerine göre, chatbotların dünyadaki web siteleri üzerinde giderek daha fazla dönüştürücü etkisi olacaktır. Bu nedenle, bir pazarlamacı olarak sundukları avantajlardan yararlanmak için chatbot özelliklerini sosyal medya pazarlamanıza entegre etmeniz gerekebilir.

Peki Chatbotlar sosyal medya pazarlamasında başarılı olabilmesi için gerekli faktörler nelerdir?

İlk olarak iş dünyasında chatbotları kullanın;
Chatbotlar, nötr bir ağın konuşma, veri ve belirli kalıpları tanıdığı derin öğrenme olarak bilinen bir süreç kullanır, daha sonra AI;nın kullanıcılardan her seferinde aynı sorun veya sorgu ile karşılaştığında verileri ağın katmanlarına iletmesini sağlar.

Kanal dönüşümleri:

Chatbot kullanımı web sitenize trafik akışını büyük ölçüde değiştirebilir. Bu, kullanıcıların çevrimiçi alışveriş yaparken veya web üzerinde herhangi bir etkinlik gerçekleştirirken artık ayrı alanlara metin girmeleri gerekmediği anlamına gelir. Chatbot'lar kullanıcılara, sorunlarına çözümler ve müşterilerin çeşitli sorularına gerçek zamanlı olarak ilgili yanıtlar sunan otomatik botlarla doğrudan etkileşim kurma şansı verir. Böylece, kullanıcılar için çalıştırılması oldukça kolay olan samimi ve ilgi çekici bir
deneyim sunulacaktır.

Akıllı bir dünya; akıllı otomatik keşfe ihtiyacınız var: Şirketler sadece onların bildiği ve bizim bildiğimiz sorunları çözebilmektedir; ancak bu artık chatbotlar sayesinde son buluyor gibi görünüyor. Facebook gibi kişisel verilerinize sahip sosyal medya platformları, paylaştığınız ve yüklediğiniz içeriklere göre çözümler sunabilecek. Örneğin, bir kaza geçirdiniz ve ne yapacağınızı bilmiyorsunuz. Deneyimi belki Facebook veya diğer sosyal medyada paylaşıyorsunuz. Facebook, paylaşılan bilgileri almaya karar verebilir ve sorunu çözmenize yardımcı olmak için teklif edebilir. Avukat botlarını çağırır, çeşitli adımlardan geçer ve itirazda bulunmanıza yardımcı olur.

İşletmeler, kuruluşun tüm düzeylerindeki tüm çalışanların kuruluş içindeki görevleri kolaylaştırmak ve müşteri desteğini geliştirmek için chatbotları kullanacağı bir geleceğe doğru ilerliyor. Chatbotlar ise organizasyon içindeki bilgilere gerçek zamanlı olarak ölçeklenebilir erişim sunacaktır. Bu, her pazarlamacının sürekli değişen pazarlama ortamında rekabette önde olması için ihtiyaç duyduğu kilit faktörlerdir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir