Chatbotların İşletmelere Kazandırdıkları

Chatbotların işletmelere kazandırdıkları yazımızda , sizlere rekabetçi pazar ortamında hangi şirketlerin chatbotları kullanarak nasıl başarılı olabileceğinden bahsedeceğiz.

İşletmeler için, marka kuruluşuyla birlikte tüketici sadakatini sağlamak için müşterilerin sorunlarını çözmek bir görev haline gelmiştir. Ve daha önceki zamanlarda olduğu gibi, insanların kısıtlanmasını ortadan kaldırmak için makinelerden yani ‘’robotlardan’’ yardım almaya çalıştı. Bu kez devrim yaratan müşteri hizmetleri endüstrisidir ve bundan sorumlu olan yenilik chatbot’tur. 

İşletmeniz aşağıdaki sorulara cevap bulabiliyor ise chatbot sizin için en iyi çözüm yolu olabilir.

  • Müşterilerinizden çok sayıda soru alıyorsanız?

İşletmeniz çok sayıda soru alıyor ise, chatbot’lar yükü müşteri destek ekibinizden kaldırabilir. Chatbot’lar ilk temas noktası olarak hareket ederek müşterilerden gelen aramaları tarayabilir ve yalnızca gerektiğinde insan temsilcilerine yönlendirebilir.

  • Şirketiniz ürün veya ürün hizmeti veriyorsa?

Birbirinin yerine geçen mal ve hizmetleri satıyorsanız, müşterilerinizin doğru ürünü seçerken yardıma ihtiyacı olabilir. Müşterilerin akıllı telefonlar, kamera aksesuarları vb. bibi pahalı bir şey satın alırken tavsiye alması en güzel örnektir.

  • Y kuşağına satış yapıyorsanız?

Y kuşağı ürünleri satın almadan önce sormak ve karşılaştırmak istiyorlar ve telefon görüşmeleri üzerinden canlı sohbeti tercih ediyorlar. Dolayısıyla, ürün gruplarınız Millennials’ı hedefliyorsa, müşteri hizmetlerinize sohbet botları eklemek ihtiyatlı bir yatırım olacaktır.

  • Çevrimiçi kanallar üzerinden aktif olarak içerik pazarlıyorsanız?

Müşterilerinizle ne kadar çok etkileşime girerseniz, onlardan o kadar çok iş alırsınız. Müşterilerinizle iletişim kurmak için çevrimiçi kanallar kullanıyorsanız, chatbotlar sizin için belirli görevleri basitleştirmede yararlı olabilir.

Chatbotların İşletmelere Kazandırdıkları yazımıda, işletmenizin Chatbot’u kullandığında hem işletmenin kendisini hem de tüketicilerinizi olumlu yönde etkileyeceğinden ,müşteri hizmetleri endüstrisindeki chatbot’ların mevcut uygulamasından ve işletmelere ticari operasyonların farklı yönleri için chatbot’ların gelecekteki kullanımlarını anlamaları için bir giriş kapısı sunduğundan bahsettik. Eğer siz de hala bu konuyla ilgiliyseniz, diğer yazılarımıza göz atabilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir