Chatbotunuz 1 Milyon Kullanıcıya Nasıl Ulaşır?

Chatbotunuz 1 milyon kullanıcıya nasıl ulaşır? kulağa ilginç gelen bir soru. Hedef büyük, alansa çok yeni olmasa da son zamanların en ön planda olan konularından . Hadi gelin daha fazla sabırsızlanmadan konuya geçelim.

İyi Bir Chatbotunuz Olmalı

Tahmin edersiniz ki her şeyden önce iyi bir Chatbota  sahip olmalısınız. İyi bir ürüne sahip olmadığınızda veya ürün hedef kitlenize uymadığında, tüm pazarlama taktikleri  boşa gitmiş olacaktır. Ürün ve pazar uyumuna en büyük katkı, doğru kullanım senaryosuna sahip olmaktır. Bu bağlamda Chatbotunuz hedef kitlenin  gücünden yararlanmalı ve gerçek dünyadaki bir sorunu çözmelidir. 

Chatbot  Hedef Pazar’a  Uygun mu?

Pazara uygun olmayan bir chatbota sahip olmak, bu alanda ilerlemek isteyenlerin önüne çıkabilecek en büyük taştır. Bununla ilgili birkaç maddeden bahsetmek istiyoruz.

 

  1. Chatbotun Kullanımı : Müşterileriniz sizin sunduğunuz  olduğunuz hizmet ilgileniyor ve problemlerini çözebiliyor olmalı.
  2. Ağızdan Ağza ( WOM) : Müşteriler edindikleri deneyimlerini başkaları paylaşıyor olmalı böylece daha da fazla müşteri yada kullanıcı kazanacaksınız.
  3. Kullanıcı  Bağımlılığı: Müşterileriniz problemlerini sizin chatbotunuz aracılığıyla  çözmek istemeli. Eğer chatbotunuzu müşterinizin en az % 40’ı kullanıyorsa, bu iyi bir başarı göstergesidir.
  4. Hız : Sisteminizi oturttuktan sonra daha büyük sonuçlar elde etmek daha az zamanınızı alır. Hızlı bir şekilde hizmet verebiliyor ve chatbotunuzu geliştirebiliyor olmalısınız. 

Viral Paylaşımlar 

Viral döngüler, popülarite sağlamanın en etkili ve ucuz yollarından biridir. İşte chatbotunuza kullanıcı kazanırken kullanabileceğiniz  5 viral paylaşım stratejisi;

  1. Verin ve Daha Fazlasını Alın: Chatbotunuzu kullanan kullanıcılara ek avantajlar sağlayarak onları ödüllendirin. 
  2. Sosyal Ödüllendirme: Bazı ürünler sosyalleşmeyi ürünün temel bir parçası haline getirir. Chatbot senaryolarında paylaşılabilecek durumlar yaratın.  Candy Crush, Farmville, Sim City, Words with Friends hepsi bu konudaki iyi örneklerdir.
  3. Parasal Teşvik: Finansal teşvik verme stratejisi  Uber gibi şirketlerin milyonlarca müşteri edinmesine yardımcı oldu. Sizde chatbotunuzdan kampanyalar, indirimler sunabilirsiniz. 
  4. İçeriğiniz: İnfografiklerin, Videoların gücünü ve yayılma güçlerini düşünün. Bunları kullanarak chatbotunuzun hizmet ve içeriğinin  parlamasını sağlayın..

Niş Hedef Pazarlama

Nereden Başlamalı?

Her zaman en sadık kullanıcılarınıza odaklanın. Chatbotunuzu  sürekli kullanan müşterilerinizi zaten biliyorsunuz. Kim olduklarını, nerede yaşadıklarını, neyi sevdiklerini, onları neyin motive ettiğini ve bu ürünü  neden kullandıklarını açıklayan bir müşteri segmentiniz  olmalıdır. Buradaki en önemli faktör “NEDEN” sorunun cevabına  ulaşmaktır.

Bütün bu süreç ‘Kimi’ hedeflediğinizi, ‘Nerede’ çevrimiçi olduklarını ve ‘Neden’ ürününüzü beğendiklerini öğrendikten sonra çok daha kolay hale gelir.Bütün bu profil analizini yaptıktan sonra ürün ve kişi eşleşmesi yapabilir, pazarda lider konuma gelebilirsiniz.

İçeriğin Geleceği

Pazarlamanın en ucuz yollarından biri trendleri takip etmektir. Birkaç yılda bir yeni pazarlama kanalı açılır ve pazarlamacılara harika bir fırsat sunar.

2009’da bu fırsat SEO’ydu, ardından Sosyal Medya Pazarlaması ve son olarak Influencer’lar oldu. Daima yeni ve yaklaşan pazarlama kanallarını takip edin kendinizi bu kanallara kendinizi  adapte edin.

Influencer Marketing

Influencerlar gerçekten çok iyi hedeflenmiş  iletişim  kanallarıdır. Bir influencerın, milyonlarca hatta yüz milyonlarca takipçisi olabilir. Her tweet, paylaşma, pin parasal karşılık olarak çok değerli olabilir. . Bu nedenle bir Influencerla iş birliği yapmak chatbotunuzun kitlelere ulaşmasına ciddi anlamda yardımcı olur.

Ücretsiz Trafik Alma: SEO

SEO’ya nasıl hakim olabilirsiniz?

İşte birkaç ipucu:

  1. Google Haberler: Niş bir konu hakkında fazlaca miktarda içerik sağlıyorsanız , Google Haberler tarafından keşfedilme olasılığınız artar. Chatbotunuzu anlatan niş içerikler paylaşın. 2020 yılında Türkiye’de basında en çok yer alan chatbot EBA Asistan oldu. Onu inceleyebilirsiniz. EBA Asistan’ı hergün milyonlarca kişi kullanmaya devam ediyor. 
  2. Bağlantılar Hala Önemlidir: Yüksek profilli sitelerin size link vermesini  sağlamak çok önemlidir. Bu siteler ile işbirliği yapın. 
  3. Konuk Blog Yazma: Bu, öne çıkmanızda  ve chatbotunuza  trafik çekmenin harika bir yoludur. Farklı bloglarda chatbotunuzu anlatın. Bu noktada bizimle bağlantıya geçebilirsiniz. 

Chatbotunuz 1 milyon kullanıcıya nasıl ulaşır? sorusuna cevap vermeye çalıştık bugün.  Umarız faydalı olmuştur. Siz de yukarıda belirttiğimiz maddeleri kullanarak chatbotunuzu büyük kitlelerle buluşturabilirsiniz. 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir