Chatbotunuz Başarısız Olduğunda Ne Yapmalısınız : Yanlış Bir Cevaptan Değer Çıkarımı

Chatbotunuza her ne kadar da güvenseniz , onun da  başarısız olduğu zamanlar olabilir. Bu nedenle bununla baş etmeye hazır olmalısınız. Aşağıdaki maddeler bu süreçte size yardımcı olabilir. Hadi başlayalım !

Chatbotunuzun Mükemmel Olmadığını Kabul Edin

Eğer chatbotunuzun mükemmel olduğunu düşünüyorsanız, kullanıcı tabanı artmaya başladığında muhtemelen kendinizi zorlu bir sürüş yaparken bulacaksınız. Pazarda inanılmaz derecede gelişmiş bir Makine Öğrenimi ve Doğal Dil İşleme seviyesinde çalışan  chatbotlar var fakat bu gelişmişlikte olan botların bile kusursuz olmaları pek mümkün değil.

Genele baktığımızda , chatbotların büyük çoğunluğunun yukarıda bahsettiğimiz  gelişmiş Makine Öğrenimi ve Doğal Dil İşleme yeteneklerinden yoksun olduğunu söyleyebiliriz. Bu nedenle botlarınızın başarısızlığı konusunda bu yönden bir değerlendirme ve geliştirme yapabilirsiniz.

Chatbotunuzun Başarısızlıklarından Kaçmasına İzin Vermeyin

Chatbotunuza her zaman bildiği yerlerden  soru gelmez. Öyleyse, bir kullanıcı chatbotunuzun bilmediği bir şey sorduğunda veya botunuz bir kullanıcıya yanlış cevap veriyorsa ne yapmalısınız?

Cevap çok basit ; Kurduğunuz sohbetin kullanıcı ile her zaman dürüst olmasını sağlayın.

Hatanın kabul edilmesi,  kullanıcıya yalnızca doğru cevaba sahip olmadıklarını teyit etmekle kalmaz, aynı zamanda kullanıcıyı doğru cevaba (mümkünse) yönlendirmek veya gelecekteki kullanımı için iyileştirmek yapmak amacıyla  değerli geri bildirimler toplama fırsatı sağlar.

Hatalardan Dersler Çıkarmaya Çalışın

Başarılı kişilerden duyacağınız en yaygın öğretilerden biri, hatalarınızdan dersler çıkarmak ve bu hataları büyümek için bir fırsat olarak görüp başarısızlığın aslında başarıya bir kapı açmasıdır.  Bu öğreti chatbotlarınız için de geçerlidir.

Bir kullanıcı chatbotunuza soru sorduğunda ve sorusunun açık bir cevabı olmadığında  ‘Üzgünüm bunun için bir cevabım yok’  gibi cümlelerle yanıt vermeyin.  Bu, başarısızlıktan herhangi bir ders çıkarma değildir.

Daha iyi bir cevap olarak : ”Üzgünüm  sorunuzu tekrar düzenlemeyi veya daha fazla ayrıntı sunmayı deneyebilir misiniz? Eğer hala aradığınız cevabı bulamıyorsanız, bildiklerimi daha iyi aktarmak için aşağıdaki menü butonları arasında dolaşmaktan çekinmeyin. ” gibi bir dönüş yapabilirsiniz. Bu cevap sadece hatayı onaylamakla kalmaz, aynı zamanda kullanıcının doğru cevabı bulmasına yardımcı olacak faydalı ipuçları da sağlar.

Kullanıcının Memnuniyetsizliğini İfade Etmesine İzin Verin

Diğer bir popüler chatbot başarısızlık örneği; Bir kullanıcının aldığı cevaptan memnun kalmamasıdır. Çoğu durumda, botlar, kullanıcıların memnuniyetini ölçmek için kullanıcıya beğeni ve beğenmeme gibi semboller sunar.

Bir kullanıcı memnuniyetsizliğini ifade ettiğinde, elinizde buradaki sıkıntının nasıl geliştirileceğini öğrenmek için mükemmel bir fırsat vardır. Örneğin, kullanıcı beğenmeme düğmesine tıkladığında chatbot yalnızca özür dileyerek değil, aynı zamanda kullanıcı geri bildirimlerini de sorarak yanıt vermelidir. Bu geri bildirim, benzer bir hatanın gelecekte tekrar oluşmasını kolayca önleyebilir.

Kullanıcı geri bildirimi, yalnızca hangi değişikliklerin gerekli olduğunu belirlemek için etkili bir şekilde analiz edilebildiğinde değerlidir. Bu geri bildirimi uygun çizelgelerde ve diyagramlarda görüntülemek, bu geri bildirimi daha iyi yorumlamanıza ve ona en iyi nasıl tepki vereceğinizi değerlendirmenize yardımcı olabilir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir