CruiseBe Başlangıç ​​Deneyimi

Bir işletmenin neden ChatBot’a ihtiyacı vardır ve geliştirilmesinin maliyeti nedir? CruiseBe başlangıç ​​deneyimi

Alex ve Marina Shumaev CruiseBe yolculukları sırasında boş zaman planlama için bir hizmet yarattılar. “Başlangıçta, sadece limanlar ve şehirler hakkında bilgi veren bir siteydi. gemi yaklaşık sekiz saat durduğunda, insanlar orada neler görebileceklerini bilmek isterler”, dedi bu çift.

Şimdi servis gemi haritalarını gösteriyor, iOS için bir mobil uygulaması ve Facebook’ta bir sohbet botu var. Son iş adamları hakkında daha ayrıntılı olarak blogumuz için bir röportajda anlattık: Bir chatbotu oluşturma fikri nasıl ortaya çıktı, hangi işletmelerin ihtiyacı var ve geliştirmenin maliyeti nedir?

Chatbot CruiseBe’de  nasıl oluşturuldu?

“Bilgi teknolojisi  sektöründeki trendleri aktif olarak izliyoruz. Geçen yıl, herkes aniden chatbotları hakkında konuşmaya başladı. Merak konusu oldu acaba ürünümüzü geliştirmek için onu kullanabilir miyiz? Bir ay içinde yaptık ve Ağustos 2017’de başlattık, ”diyor Shumaev’ler.

İlk versiyonun sadece bir işlevi vardı, seyir toplayıcı: «kişi CruiseBe sayfasını ziyaret ediyor,” Mesaj gönder “düğmesine tıklıyor, robot onu selamlıyor, seyir ve tarihi istiyor ve buna karşılık olarak oluşturulan rotanın bağlantısını veriyor».

Botumuz Facebook platformunda yazılmıştır ve en popüler olanıdır. WhatsApp, Telegram ve Twitter formatı da mevcuttur.

İkinci versiyonda, CruiseBe chatbotu limanlar ve gemiler hakkında bilgi göstermeyi öğrendi, ve “Fotoğrafa bakın – gemiyi, adayı veya limanı tahmin edin” ve “Hangi seyir size uygun” testini yapın gibi mini oyunlar ortaya çıktı.

Üçüncü versiyon yapay zeka kazandı: “Chatbot, bir kişinin ona ne yazdığını anlamaya başladı. Daha önce, bir sonraki aşamaya geçmek için kart seçmeniz veya düğmelere basmanız gerekiyordu, ancak zekanın gelişiyle, iki kişi arasında bir yazışma gibi görünüyor.”

“Botla yaklaşık on dakika aktif olarak iletişim kuran bir kişi ancak daha sonra robot olup olmadığını sordu. Bundan önce müziği, kitapları, filmleri tartıştılar, bot en sevdiği eserler hakkında konuştu, ”diye paylaşıyor Marina.

Bir chatbot’u oluştururken ona insan özellikleri verilir: isim, favori spor ve diğer ilgi alanları: “Bizimki 41 bin konuda iletişim kurabilir.”

Her işletmenin bir chatbot’a ihtiyacı var

Günlük yalnızca birkaç kişi CruiseBe çevrimiçi asistanını kullanıyor: “Müşterilerimizin ortalama yaşı 50’yi aşıyor ve herkes onunla ne yapılacağını anlayamıyor. Ama şimdi seyahat nişinde günde binden fazla insanı lanse edebilecek bir bot yok”.

Alex’e göre, chatbot öncelikle bir yardımcıdır, siteye yönelik başka bir trafik kaynağı değil: “Bot küçük bir çağrı merkezinin yerini alabilir ve gece gündüz destek sağlayabilir, gecenin ortasında bile müşterilere yanıt verebilir. En azından seyahat endüstrisinde, bu kesinlikle böyledir.”

“Eğer robot cevap veremezse, kişinin iletişim bilgilerini alacak ve sabah kendisiyle iletişime geçeceksiniz. Potansiyel bir müşterinin siteden ayrılmasından daha iyidir”, girişimci bundan emin.

Chatbot zamandan ve iş kaynaklarından tasarruf sağlar.

Marina, sık sorulan soruların bir listesini yapmayı ve bota bunları cevaplatıp öğretmeyi öneriyor: “Bir kişinin cevap vermesi için zamana ihtiyacı vardır ama robot anında bilgi verir.”

“Örneğin, bizim durumumuzda, bir kullanıcı bir bağlantı noktası hakkında bilgi almak isterse, arama yapmak için beş dakika harcanır, ancak algoritma bunu bir saniyede yapıyor,” diye ekliyor Alex.

Genellikle duyuyorum: “İşimin bir bota ihtiyacı olup olmadığından emin değilim.” Yirmi yıl önce aynen böyle sitelerden, ve beş yıl önce de sosyal ağlardaki sayfalardan bahsettiler. Bütçeniz var mı? kesinlikle yapın! Ayrıca, temel işlevlere sahip bir chatbot çok pahalı değil”. Diye anlatıyor CruiseBe’nin kurucusu.

“Botumuz seyahat endüstrisinde ilklerden biriydi, Washington Post da dahil olmak üzere birçok Amerikan yayını hakkımızda yazdı. Bir çeşit ücretsiz halkla ilişkiler danışmanı elde ettik , ”diye hatırlatıyor Marina.

Sanal asistan geliştirmek ne kadara mal oluyor?

Yapay zeka ile giriş seviyesi bir chatbot oluşturmak yaklaşık 50 saatlik programcının çalışmasıdır. Nihai fiyat, hangi geliştiriciyi bulduğunuza bağlıdır – saatti 5$ veya 50$’a bulunur.

“Ancak işin çoğu pazarlamacının veya işletme sahibinin omuzlarına düşüyor. Konuşmanın mantığını formüle etmelisiniz: müşterinin teorik olarak sorabileceği ve cevap alabileceği soruların bir listesini yapın ” diyor Marina.

Temel yapay zekaya sahip bir bot, üçüncü taraf konularda şaka yapabilir ve iletişim kurabilir. Ancak, işletmenizle ilgili soruları yanıtlamasını istiyorsanız, bu bilgileri ona vermeniz gerekir.

“Çok akıllı bir botda sorundur. Şöyle bir şey oldu bir kişi soru sordu ve görünüşe göre bir yere gitti – uzun süre cevap vermedi. Ve geri döndüğünde, robot “Bunu bilmene gerek yok mu” demeye başladı. Kişi muhtemelen alınır buna” diyor Alex.

Botun tanıtımından sonra, cevaplarını analiz etmeniz ve optimize etmeniz gerekir: “Bazen başkasının yazışmasını okuduğumu hissediyorum.”

Aynı zamanda chatbotları oluşturmak için tasarımcılar da var. “Site oluşturmak için Wix veya Tilda gibi,  programlama becerileri olmadan bile bir bot yapabilirsiniz. Fiyat ücretsiz veya aylık 15 $ ‘dan başlıyor”.

“Müşterilere mağazanın çalışma saatlerini, canlı destek numarasını veya bir restoranda yer ayırtacak basit bir bota ihtiyacınız varsa, tasarımcının yetenekleri kesinlikle yeterli olacaktır. Aksi takdirde, algoritmayı sıfırdan yazmaya hazır olun” diye açıklıyor Shumaev.

Kaynak: GeniusMarketing

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir