Hangi Chatbot Size Uygun? Nasıl Karar Verilir?

3 Chatbot Türü: İhtiyacınıza Uygun Olana Nasıl Karar Verirsiniz?

Chatbotlar üç farklı türde karşımıza çıkar. Sizin için doğru olanı seçtiğinizden emin olun.Tüm chatbotların aynı olduğunu düşünüyorsanız, ne yazık ki yanılıyorsunuz.Günümüzde chatbotlar farklı seviyelerde yeteneklere sahiptir. Temel chatbotlar çoğu senaryo için yeterli olsa da, bazı senaryolar daha gelişmiş chatbot gerektirir.
Diğer taraftan, chatbotunuz yalnızca hangi akşam yemeği ile hangi şarabın eşleştirileceğini belirleme konusunda yardımcı oluyorsa, bu çok gelişmiş bir chatbot anlamına gelmez. Böyle bir durumda, tıklanabilir menülerveya basit bir anahtar kelime tanıma temelli bir chatbot yeterli olacaktır.

Menü /Buton Temelli Chatbotlar

Menü / tuş temelli chatbotlar, piyasadaki en temel chatbot türüdür. Çoğu durumda, bu chatbotlar, kullanıcıya buton şeklinde sunulan karar ağacı hiyerarşileri üzerinde ilerler. Günlük olarak etkileşimde bulunduğumuz otomatik telefon menülerine benzer şekilde, bu chatbotlar kullanıcının nihai cevaba doğru daha derine inmesi için birkaç seçim yapmasını gerektirir.
Bu botlar, destek sorgularının % 80’ini oluşturan birçok SSS’ları yanıtlamak için yeterliyken, kullanıcıların belirli cevaplara güvenle nasıl ulaşmaları gerektiğini tahmin etmek için çok fazla değişken veya çok fazla bilginin bulunduğu daha ileri senaryolarda yetersiz kalır. Ayrıca, menü / buton temelli botların, kullanıcının istediği değere ulaşması açısından en yavaş yöntem olduğunu belirtmekte fayda var.

Anahtar Kelime Tanıma Tabanlı ChatBotlar

Menü tabanlı chatbotların aksine, anahtar kelime tanıma tabanlı chatbotlar, kullanıcıların ne yazdıklarını ve uygun şekilde cevap verdiklerini dinleyebilir. Bu botlar, kullanıcıya nasıl uygun bir cevap verileceğini belirlemek için özelleştirilebilir anahtar kelimeler ve yapay zeka kullanır.
Örneğin, bir kullanıcı ‘Poynt cihazında otomatik oturum kapatma işlemini nasıl ayarlarım?’ sorusunu sorarsa, bot hangi cevabın en uygun olduğunu belirlemek için büyük olasılıkla ‘auto’, ‘logout’ ve ‘Poynt’ anahtar kelimelerini kullanacaktır.
Bu tür chatbotlar benzer sorulara cevap vermek zorunda kaldıklarında yetersiz kalırlar. İlgili birkaç soru arasında anahtar kelime fazlalıkları olduğunda sohbetler kaymaya başlayacaktır.
Şimdilerde,anahtar kelime tanıma tabanlı ve menü / buton tabanlı chatbotların birlikte kulnılması oldukça popüler hale geldi. Bu botlar, eğer anahtar kelime tanıma işlevi kötü sonuçlar veriyorsa veya kullanıcının cevabını bulmak biraz rehberlik gerektiriyorsa, kullanıcılara sorularını doğrudan sordurmaya çalışır veya sohbetin menü tuşlarını kullanma seçeneği sunar.

Bağlama Dayalı Chatbotlar

Bağlama dayalı botlar, bu makalede ele alınan üç bottan en gelişmiş olanıdır. Bu chatbotlar, belirli kullanıcılarla konuşmaları hatırlamak için makine öğrenimi (ML) ve yapay zekayı (AI) kullanır ve zamanla öğrenir. Anahtar kelime tanıma tabanlı chatbotların aksine, içeriğe dayalı chatbotlar kullanıcıların ne istediklerini ve nasıl sorduklarını temel alarak kendi kendilerini geliştirebilecek kadar akıllıdır.

Örneğin, kullanıcıların pizza sipariş etmelerini sağlayan içeriksel bir sohbet çubuğu, her bir konuşmadaki verileri depolar ve kullanıcının sipariş etmeyi sevdiğini öğrenir. Sonuçta, bir kullanıcı bu chatbotla sohbet ettiğinde, en yaygın siparişlerini, teslimat adreslerini ve ödeme bilgilerini hatırlayacak ve yalnızca bu siparişi tekrarlamak isteyip istemediklerini soracaktır. Birkaç soruya cevap vermek yerine, kullanıcı sadece ‘Evet’ ile cevap verir ve pizza yolda!

Bu pizza siparişi örneği basit olmasına rağmen, AI ve ML ile kullanıldığında ne kadar güçlü bir konuşma içeriğinin olabileceğini görebiliriz. Herhangi bir chatbotun nihai amacı, mevcut durumun alternatifi üzerinde gelişmiş bir kullanıcı deneyimi sağlamak olmalıdır.
Kullanıcı deneyimindeki bu gelişme sıklıkla, sıcak, lezzetli bir pizzanın öncekinden daha kısa sürede teslim edilmesi gibi özel bir değer sağlamasından kaynaklanmaktadır. Bir chatbot aracılığıyla konuşma içeriğinden yararlanmak, böyle bir işlemi kısaltmanın en iyi yollarından biridir.

Hangisi Sizin İçin Uygun?

Hangi chatbotun sizin için uygun olduğuna karar verirken, kendinizi kullanıcılarınızın yerine koyun ve almaya çalıştığınız değeri düşünün. Konuşma içeriği bu değeri önemli ölçüde etkileyecek mi? Değilse, o zaman muhtemelen bunu şu anda uygulamak için zaman ve kaynak kullanımı gereksiz olacaktır.

Dikkate alınması gereken bir diğer şey, hedef kullanıcı tabanınız ve kullanıcıların UX tercihleridir. Bazı kullanıcılar doğrudan chatbota soru sormaları gereken açık uçlu bir deneyim yerine görsel menü butonlarıyla ilerlemeyi tercih edebilir. Kullanıcıların tam olarak onayını almadan ve hayata geçirmeden önce chatbotunuzu kapsamlı bir şekilde test etmelisiniz.
Doğru chatbot, kullanıcılarınıza iletmeye çalıştığınız değer önerisine en uygun olandır. Bazı durumlarda, bu, işletme düzeyinde AI yetenekleri gerektirebilir. Ancak, diğer durumlarda, basit menü butonları mükemmel bir çözüm olabilir.
Araştırın ve sonuç olarak kullanıcılarınız için en iyi seçimi yapın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir