İyi Bir Chatbot Nelere Sahip Olmalı?

İyi Bir Chatbot Nelere Sahip Olmalı?

İyi Bir Chatbot Nelere Sahip Olmalı? sorusuna verilebilecek çok sayıda cevap vardır. Biz bugün sizlere anahtar olabilecek birkaç tanesini seçtik.

Facebook Messenger, WhatsApp, Slack ve AI asistanı (Cortana, Siri, Ok Google) çağında yazılımlarımız sayesinde akıllıca iletişimler kurabiliriz. Büyüyen Yapay Zeka ile chatbotlar; ürünleri, konumları, yiyecekleri bulmamıza ve hatta müşteri hizmetleri sorunlarını çözmemize yardımcı bile oluyor. Chatbotlar sizi bir linke tıklamanın gerekliliği gibi dikkat çekici şeylere bile ikna edebiliyor. Peki ama iyi bir chatbot nelere sahip olmalı?

Chatbotlar Hayatlarımızı Daha Kolay Yapmalı

Durumsal farkındalık Botların temel özelliklerinden biridir. Kayıtlı bilgileri kullanarak kullanıcının minimum girdi miktarına yanıt vermeli ve kullanıcının ihtiyaçlarını minimum adımda  karşılamalıdır. Botlar, otel rezervasyonu, bakkal siparişi vb. günlük yaşam görevlerini otomatikleştirebilmelidir. Size zaman kazandırırken bununla birlikte sizi yoran işleri de hafifletebilmelidir. Aksi takdirde, herhangi bir web sitesi veya uygulamadan fazlası olamaz.

Doğal Öngörücülük

Bir chatbot her zaman konuşmayı ileri götürebilmeli ve ek işlevsellikleri keşfetmelerine yardımcı olmak için yapılması gereken önerileri dikkate almalıdır. Örneklemek gerekirse;

“Hey bot, anneme çiçek gönder.”

“Tabii, hangi çeşidi göndereyim? Gül veya Lilyum tercih eder misin? Yanına kart eklememi ister misin? ”.

Chatbot aracılığıyla kullanıcılarınızı / müşterilerinizi yeni fırsatlar, teklifler ve etkinlikler hakkında bilgilendirerek ihtiyaçlarına göreceli önerilerde bulunabilirsiniz. Bu, ekstra hizmetler sunan chatbot şirketinin gelir modeline de yardımcı olacaktır. Bot, kullanıcıyı güncel tutmalı ve alakasız bilgilerle uğraşmadan ilerlemelerine yardımcı olmalıdır.

Kısa ve Basit Etkileşimler

Kullanıcılarınızın çoğu cep telefonları aracılığıyla bot kullanacaklardır. Bu ise onların bakmak için kısıtılı ekrana sahip olacağını gösterir. Rahat bir konuşma için chatbot ile sohbet yeterince kısa ve düz olmalıdır. Aynı zamanda botlar, insani bir dokunuş sağlamak için mesajları hepimiz gibi birden fazla metne ayırmalıdırlar. Chatbotlar grafiklerle dolu kullanıcı arayüzünden basit metinlerin kullanıcı arayüzüne geçmemizi sağlar. Chatbotlar önceki konuşmaları saklayabilir, böylece kullanıcıların bilgileri tekrar etmeleri gerekmez. Tüm bunlar kullanıcının zamanından ve çabasından tasarruf sağlayacaktır.

Bugün, iyi bir chatbotun nelere sahip olması gerektiğinden bahsettik.Özetlemek gerekirse, chatbotların en büyük avantajı bizi zamandan ve mekandan kurtarabilecek potansiyelde olmasıdır. Bu nedenle siz de chatbotunuzu tasarlarken, gerçekten hayatı kolaylaştırabilir olmasını göz önünde bulundurmalısınız. Bunun yanında chatbotunuzun az öz ve ilerlenebilir bir sohbet akışında kalmasına da dikkat etmelisiniz. Siz de bu bilgiler ışığında chatbotunuzu yeniden kurgulayabilir ya da yeni bir chatbot geliştirebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir