Kullanıcı Deneyiminden Ses Deneyimine Geçiş

V Ses İçindir: Kullanıcı Deneyimi (UX)’nden Ses Deneyimine (VX) Geçiş

Grafiksel arayüzlerden sese kademeli olarak geçiş yaptıkça, Ses Arayüzünün ürünleri, hizmetleri ve nihayetinde yaşam tarzlarımızı nasıl etkileyeceği üzerine ilginç bir düşünce koleksiyonu görüyoruz. Alankar Sudarsan’ın bu yazıda mizahi bir şekilde söylediği gibi “Ironman’dan“ Jarvis ”ve“ Samantha ”dan“ O ”ndan hayatlarına daha iyi ve daha hızlı işler yapmalarına yardımcı olmasını kim istemezdi ki? Öyle değil mi?

”Web siteleri, uygulamalar vb. için kullanıcı deneyimi (UX) gibi, Sesli Etkin veya Sesli arayüzler için doğru deneyimi elde etmek çok önemlidir. Ekransız bir geleceğe doğru kaçınılmaz bir harekete tanık olduğumuzda, Ses deneyimi markalar için hızla bir sonraki bariyer haline gelecektir.

EMarketer ve VoiceLabs tarafından yapılan araştırmaya göre, tüketiciler, ses teknolojisini benzeri görülmemiş bir oranda kullanıyorlar. 2028’de, tüm bilgisayar etkileşimlerinin % 50’sinin ses aracılı yapay zeka yoluyla gerçekleştirileceğini öngörüyorlar. Şu anda, Ses devrimi asistanlar aracılığıyla yaşıyoruz; Alexa, Amazon Echo, Google Home’un yakın zamanda, daha sezgisel ve sezgisel olan Sesli Deneyimler tasarlama ihtiyacını ifade eden daha kişiselleştirilmiş, yüksek bilişsel Ses kullanımına sahibiz.

Ses Deneyimini Tanımlama

“Ses yeni bir dokunuş” diye tekrar tekrar tekrar edildi. Sesli etkileşim (cihazlarınızla konuşma yeteneği ve onlara herhangi bir soru sorulduğunda onu anlamalarını ve davranmalarını sağlama ) tıpkı mobil dokunmatik ekranların web tasarımını kafasına çevirmesi gibi UX tasarımını etkilemeye hazırdır. Ses etkileşimi, doğal olarak beklenen bir teklif olma veya yüksek talep gören bir seçenek haline gelme yolunda, hatta geleneksel görsel arayüzlerde tam olarak yerini alma yolundadır. Ses arabirimi, kullanıcıların hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için kullanıcıların konuşmalarda otomatik dili veya işlemleri doğal dille başlatmasına yardımcı olur.
Öyleyse, kullanıcıların ihtiyaç duydukları şeyi elde etmelerine ve hedeflerine olabildiğince çabuk ulaşmalarına yardımcı olmak için harika bir ses deneyimi tasarlıyoruz.

Ses Arabirimi ve Deneyimi Neden Önemli?

Ses Arabirimi, bir kullanıcının konuşma veya sesli komutlarla bilgisayar veya mobil veya diğer elektronik cihazlarla etkileşim kurmasını sağlar. Diyalog bazlı arayüz yazımızda belirtildiği gibi, Ses Arabirimi, kullanıcıların bir bilgisayarla çalışan bir kullanıcı için deneyimleri kolaylaştıran, gerçek insanlarla ya da botlarla konuşmasını sağlayan bir arayüz tasarımıdır.

Vikipedi’deki bu uygun makalede, Ses’i benimsemenin önemi yineleniyor. “Şu anda, cep telefonları gibi cep boyutunda cihazlar, kullanıcı girişi için küçük düğmelere veya dokunmatik ekran arayüzüne güveniyor. Bu kadar küçük düğmelere sahip cihazlara kapsamlı bir şekilde basmak can sıkıcı ve hatalı olabilir, bu nedenle kullanımı kolay, doğru ve güvenilir bir VUI kullanım kolaylığı açısından potansiyel olarak büyük bir atılım olabilir. Dahası, klavye kullanımı tipik olarak bağlı ekranın önünde ya oturma veya ayakta durmayı gerektirir; aksine, bir VUI, kullanıcıyı konuşma hareketi klavyeye bakma ihtiyacını ortadan kaldırdığından, çok daha mobil olma konusunda serbest bırakacaktır.

Elde taşınır cihazlar, klavye gerekmeyeceğinden daha geniş, görüntülemesi kolay ekranlarla tasarlanacaktır. Dokunmatik ekranlı cihazların artık içeriği içerikle ekran klavyesi arasında bölmesine gerek kalmayacak, böylece içeriğin tam ekran görüntülenmesini sağlayabilirsiniz. Klavyenin yarısı ortadan kaldırılacağı ve tüm dahili bileşenler ekranın arkasına entegre edilebildiğinden dizüstü bilgisayarlar, büyüklük bakımından yarı yarıya kesilebilir ve etkili bir şekilde basit bir tablet bilgisayarda ortaya çıkar. Mikrodalga fırınlardan fotokopi makinelerine kadar da elimine edilebilir. ”

Voice’in UX’i Hakkında Düşünme Ses Deneyimi

VX’in minimalist “daha ​​az” modelini desteklediğini göz önünde bulundurarak tasarımcılar, markalar ve diğer paydaşların ses deneyimlerini sağlama / yaratma yaklaşımları nasıldır?

İşte birkaç işaret ve zihniyet:

Asistanın Kişiliği – Ton (resmi mi değil mi?), Ses seçimi, Dil ve kelime bilgisi, telaffuzlar vb.
Doğru Bot / Asistan konuşmaya başladığında tetikleyici bilgi ister. Kore, “Bir bot tasarlamak sadece güzel talepler oluşturmakla ilgili değildir, aynı zamanda asistanın ne zaman susması gerektiğini bilmesi de önemlidir. Tasarımcılar kullanıcıyı aşırı bilgilendirmeye karşı dikkatli olmalılar. ”
Doğal Dil Eğitimi Botların insanlara konuşmalarda konuşma / akma şeklini anlamalarını ve yanıtlamalarını sağlar.
Komuta ve Kontrol / Diyalog asistan / bot ile kullanıcı arasında serbest bir konuşma akışı olup olmadığını veya bunun Alexa ile sizin gibi bir komut istemi durumu olup olmadığını belirtmek konusunda yardımcı olmalıdır.

Gönderideki ana dönüme geri dönerek, görsel UX’ten VX’e geçiş zaten burada ve Doğal Dil mirası onu harika kılıyor. Tasarımcılar, markalar ve ürün üreticileri, kullanıcıların bilgiye kolayca erişmelerine ve çalışmalarının kalbine yerleştirmelerine nasıl yardımcı olduklarına bakmalıdır.

Chatbot E-Ticaret Müşteri Temsilcisi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir