Markalaşmada Fark Yaratacak Güç Chatbot

Yeni dünyadan herkese merhaba! İnsanlığımızın geleceği Yapay Zekânın gelişimini hepimiz merakla takip ediyoruz. Yapay Zekâ tabanlı trend konu Chatbot’u duymayanınız yoktur. Yeni olmayabilir fakat giderek daha fazla moda olmaya devam ediyor. Eğer dijital stratejinizin performansını artırmak istiyorsanız, sohbet robotları 2020 planınızın bir parçası olmalıdır. Gelin hep beraber altın çağını yaşayan Chatbot gelin yakından bakalım.

Chatbot Nedir?

Chatbot; kullanıcıların şirketlerle ve sistemlerle sohbet etmesine ve otomatik yanıtlar almasına olanak tanıyan, iletişim tabanlı bir ara yüze sahip robot yazılımdır.

Amerikan danışmanlık şirketi olan Partner tarafından yapılan bir ankete göre, 2020 yılına kadar şirketler ve tüketiciler arasındaki etkileşimlerin %85’inin Chat botlar aracılığıyla gerçekleştirileceğini sonucunu ortaya çıkarmıştır. Bu istatistik Chatbot’ların bizlere ne kadar önem arz ettiğini bir kere daha göstermiştir.

Chatbot’ların Amacı  Nedir?

Chatbot’ların amacı; müşteri hizmetlerini hem şirketin hayatını hem de robotla etkileşime giren kişiyi kolaylaştıracak şekilde optimize etmektir.

Herhangi bir işte, müşteriler için birkaç tür soru veya ortak sorunlar vardır. Bu şüpheler veya sorunlar, bilgi talepleri, ziyaretlerin programlanması, kayıt değişiklikleri vb. olsun, belirli bir sıklıkta tekrarlanır. Chatbot, müşterinin en yaygın sorunlarını çözmek, hızlı çözümler sunmak amacıyla programlandığı için bu durumlara mükemmel bir şekilde uymaktadır.

Markanız için Chatbot’un Yeri

Markalaşma açısından, chatbot’ların, marka kazanan esir hayranlarınıza katkıda bulunacağı çok şey var. Örneğin, kullanıcıyla daha eğlenceli etkileşimi teşvik edebilirler. İyi geliştirildiklerinde, kampanyalardaki viralleşme potansiyeline ek olarak, müşteri deneyimine yeni bir soluk getirme potansiyeline sahiptirler.

Daha da ileri giderek, pazarlamacılar ve ajanslar, organik reklam performansını artırmak, erişimi ve pazarlama otomasyonu sağlamak için sohbet robotlarını nasıl kullanabileceklerini araştırmalıdır. Örneğin Facebook, haber akışı reklamlarının trafiği doğrudan bir markanın sohbet robotuna iletmesine izin vererek, yeni müşterilere ulaşan her türden yaratıcı uygulama için zemin hazırlar. Aynı zamanda, sohbet botunuzun kişiliğini ve tepkilerini geliştirirken bir dereceye kadar memnuniyet beklemek ve planlamak da önemlidir.

Bunun en güzel örneğini İngiltere’de Pizza Express üzerinde görebiliriz. Facebook Messenger’ı kullanarak çok yaratıcı bir uygulamaya imza atmıştır.

Pizza Express ilk olarak Facebook’un Messenger uygulaması üzerinden bir oyun piyasaya sürmüştür. Oyun beğeni kazanıp çok hızlı biçimde 150.000 müşteriye ulaştıktan sonra bu sefer bir Chatbot uygulaması eklemiştir. Başta müşterilerinin Chatbot ile konuşarak yemeklerinde kaç kalori olduğu veya yerel restoranının sunduğu glutensiz ürün seçenekleri gibi sorulara yanıt almasını sağlayacak oyunlaştırma unsurları eklemeye başlamıştır.

Sonraki aşamada ise bunu akıllı bir rezervasyon sistemine çevirmek olmuştur. Chatbot, merkezi bir sunucuya bağlanıp GPS üzerinden canlı bir veri tabanı kullanarak restoranların masa ve doluluk durumuna göre 90 saniye içinde rezervasyon yapma opsiyonu sunmaya başlamıştır.

Sonuç olarak; Chatbot’ların benimsenmesi için en yaygın kullanım müşteri hizmetlerinin optimizasyonu olsa da pazarlama ve markalaşma stratejisinde uygulanması, işletmeniz için doğru bir hamle olacaktır.

Kaynak: Webtures

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir