Müşteri Hizmetlerinde Chatbotların Kullanımı

Müşteri Hizmetlerinde Chatbotların Kullanımı yazımızda sizlere “Müşteri hizmetleri chatbotu’nun’’ avantajlarından ve müşteri hizmetlerine nasıl katkı sağladığından bahsedeceğiz.

Yapay zeka teknolojisi ile etkileşim şeklimizi yavaş yavaş yeniden tanımlanmaya başlandı. Otomatik aramalardan, metinlerden ve e-postalardan görsel aramaya kadar her şey AI, şirketlerin müşteri etkileşimi ve bu durumu düzene sokma sürecinde önemli bir rol oynamıştır. Çünkü daha önce düşünmesi bile imkansız olan işleri işletmeler için kolaylaştırdılar. Örneğin, insan müdahalesi olmadan 24 × 7 kullanılabilirliği, sohbetler ve etkileşimler, aynı anda birden fazla müşterinin sorunlarını çözmek için Botlar yardımcı olmaktadır. Bu durum yapay zeka destekli chatbotlar için çok büyük bir başarı olduğunu söyleyebiliriz.

Müşteri Hizmetlerinde Chatbot faydalarını adım adım inceleyelim.

Hızlı Çözümler Sunar:

Müşteriler sorunlarına anında çözüm beklemektedir. Bu nedenle, tek bir görev için ayrı ve çoklu müşteri destek yöneticileri işe almak yerine İnsan ve Yapay Zeka’nın birlikte çalıştığı sistemlere bir şans verebilirsiniz ve böylece tüm sorulara hızlı cevap verebilir veya sağlayacağınız bilgi veritabanlarına ve SSS’ye dayanarak, Chatbotunuz sorulara doğrudan yanıt verebilir.

Maliyet Tasarrufu Sağlar:

Sıfırdan bir sohbet uygulaması oluşturmak veya birden fazla çalışanı işe almak yerine, tam işlevli bir chatbot uygulamak için chatbot geliştirme hizmeti aramak çok daha ucuz ve daha hızlıdır.

Müşteriler saniyeler içinde chatbot’lara kolayca erişebilir ve etkileşime başlayabilirler. Bu chatbot’lar insan yöneticileri tamamlar ve sadece zamandan tasarruf etmekle kalmaz, aynı zamanda insan hatalarından kaynaklanan ek maliyetleri de hızlandırır. Bu sorunsuz kullanıcı deneyimi, yeni müşteriler edinmeye ve sadık müşterileri çok daha düşük bir maliyetle elde etmeye yardımcı olur.

24 × 7 Kullanılabilirlik:

Chatbotlar 24 saat aktif olabilir. Herhangi bir soru için, müşteri hizmetlerinin sohbet botları bağlantılar ve diğer kaynaklar sağlayabilir. Yardımcı olmamaları durumunda, botlar bir temsilcinin müşteriyle doğrudan iletişim kuracağı mevcut saatleri paylaşabilir.

Bu şekilde, müşteri sonunuzdan bir yanıt beklemeyecek ve markanızla tüm kullanıcı deneyimini düzeltmeye yardımcı olacaktır. Sadece şikayetleri azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda yeni kullanıcı kazanma ve satışları da artacaktır.

Tüketici’yi Anlama 

Chatbot’lar, kullanıcı gruplarını analiz edebilir ve tüketici davranışlarını izleyebilir. Örneğin, bir müşteri hizmetinizden memnun değilse. Bir hafta içinde aynı problemle 10 müşteri daha kazanırsınız işlerin nerede yanlış gittiğini analiz etmek için de bu bilgileri kullanabilirsiniz. Tüm süreci optimize etmeye ve daha iyi hizmet sunmaya yardımcı olacaktır.

AI botları, işi desteklemeye ve ölçeklendirmeye yardımcı olabilecek sanal asistanlardır. Etkileşimleri artırarak ve görevleri basitleştirerek, tekrarlamayı kaldırarak ve iş akışlarını düzene sokarak gerçek zamanlı etkileşimler için müşteri hizmetleri temsilcilerinize çok yardımcı olacaklardır.

Türkiye’de müşteri hizmetleri alanında yapay zekayı en etkili kullanan şirketlerden biri N11, N11 2019 sonu itibari ile canlı destek ve chatbot yapısını birlikte kullanarak milyonlarca müşterisine hizmet vermeye başladı. 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir