Perakendede Yapay Zeka ve Robotik süreçlerin Etki ve Zorlukları

Modern dünyanın yenilik ve rahatlık isteğinden dolayı , perakende satış sağlayıcıları yeni bir zorlukla karşı karşıya kaldılar – trendi takip etmek veya geride kalmak.

Bu nedenle, pek çok perakendeci, işletmelerinin yeni ihtiyaçlarını ele almak istiyor , en son teknolojileri araştırıyor ve bu da kurumsal yazılım geliştirmeye odaklanmak anlamına geliyor. Perakendecilerin nasıl inovasyon yaptıklarına , yapay zeka ve robotik çözümlerine nasıl odaklandıklarına bir bakalım.

 

Perakendecilerin Neden Modernize Edilmesi Gerekiyor?

Statista’ya göre, 2021 yılına kadar çevrimiçi e-ticaret satışlarının toplamda 4.8 trilyon ABD Doları (USD) olması bekleniyor. Bu arada, 2018 yılında bu miktarın 2,8 trilyon ABD dolarının altında olduğunu da unutmamak gerekir. Bu, hızlı büyümekte olan bir endüstriyi gösteriyor ve yavaşladığına dair hiçbir işaret de yok. Bu büyüme bir faktörü istisnai derecede açık bir şekilde ortaya koyuyor – küçük bir köşe dükkanına veya çok uluslu bir işletmeye sahip olsanız da, perakende işinde rekabetçi kalmak istiyorsanız, operasyonlarınızı yeni teknolojiyle optimize etmeyi düşünme zamanınız geldi. Web, mobil ve mağaza içi bu tür teknolojiler , Yapay Zeka ve robotik süreç otomasyonu (RPA) içerecek şekilde hazırlanmalıdır.

Yapay Zeka ve Robotiklerin Perakendede Ürettiği Değerlere örnekler;

1. Envanter ve tedarik planlamasını daha iyi anlama

2. Fiziksel konum yönetimi ve teslimat takibi için az insanla çalışma

3. Müşteriye özel taleplerin tahmin analizi

4. Müşteri desteğinin kişiselleştirilmesi

5. Kasiyersiz ödeme işlemleri

6. Hem yerel hem de küresel stok birimlerinin daha iyi ürün sınıflandırması

Yapay Zeka ve Robotik Çözümler Perakende Sektörünü Nasıl Geliştiriyor?

Artık faydaları bildiğimize göre, bu çözümlerin nasıl çalıştığına bakalım.

Başlamak için, perakende iş süreçlerini iki bölüme ayrılmış olarak kabul edelim:

• Arka ofis işlemleri – evrak işlerinden, personelden ve ürün yönetiminden oluşur.

• Mağaza önü işlemleri – müşterilere hizmet vermek ve sorunlarını gidermek. Tüm bu işlevler arasında, Yapay Zeka ve robot teknolojisi perakendecilerin daha iyi sonuçlar elde etmesine yardımcı olur.

Planlama ve Stratejiyi İyileştirme

Yapay Zeka teknolojileri, perakendecilerin verileri toplamasını, yeniden çalıştırmasını ve standartlaştırmasını, otomatik olarak elektronik tablolara girmesini ve grafikler gibi anlaşılabilir görsellere dönüştürülmesini sağlar. Bu da verimli iş planlarının oluşturulmasına yardımcı olur, rapor derlemelerinde geçen süreyi azaltır, satış rakamlarını tahmin eder, müşteri profilleri oluşturur ve müşterilerin alışveriş tercihlerini anlar.

Müşteri ve pazar davranışı hakkındaki bu raporlara sahip pazarlama ve satış uzmanları, kampanyaları etkin bir şekilde planlayabilir ve onları gerçek tüketicilere yönelik olarak hedefleyebilir. Yöneticiler için, bu, hangi ürünlerin talep edildiğini bildiği gibi stokta kalmasını sağlamaya da yardımcı olur.

Lojistiği ve Envanteri Optimize Etme

Yapay Zeka programları önemli miktarlarda bilgiyi stoklar, işler ve analiz eder, sonuçların tahmini ve hatta yeni gelir kanallarını keşfetmek için bu bilgileri kullanır. Bu, muhasebe ve iş planlaması gibi işlemlerinde yardımcı olabilir, ancak bu alanlarla sınırlı değildir.

Örneğin, IoT ile eşleştirildiğinde, Yapay Zeka uygulamaları nakliye koşul verilerini yöneterek mal taşımacılığını iyileştirmeye başlamıştır. Bu, tüm seyahat boyunca izlenebilir ,  gıda güvenliği ve lojistik işletmelerinin daha bilinçli kararlar almalarını sağlar.

Ek olarak, bulut teknolojileri perakendecilere raflarını yeniden doldurma ve mağazadaki müşterilerin hareketlerini takip etme, talep üzerine bilgi toplama ve belirli ürünlerin popülerliğini tahmin etme konusunda yardımcı olmaktadır.

Kişiselleştirme ve Müşteri Deneyimi Yönetimi

McKinsey & Company’ye göre, perakende sektörü,  Yapay Zeka ve robot uygulamasından fayda sağlayan en önde gelen endüstrilerdendir. Bunun sebeplerinden biri, perakende şirketlerini daha müşteri odaklı hale getirerek dönüştürebilmesidir. Yapay Zeka donanımlı sistemler, alıcıların tercihleri ​​ve alışkanlıkları hakkında olağanüstü derecede hassas veriler toplayabilir. Bu verilere dayanarak, perakendeciler müşterilerine uygun ürünler önererek satışlarını artırabilir. Bu, birkaç büyük ismin zaten gözle görülür sonuçlarla denediği bir şeydi.

● NY merkezli Caper şirketi son zamanlarda kullanımı oldukça kolay  bilgisayarlı bir alışveriş sepeti geliştirdi. Bu alışveriş sepeti, müşterilerin ürünler hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olarak onları tarayabilir.

Buna ek olarak, alıcılar sıraya girmemek için ürünlerini çevrimiçi olarak “kontrol edebilir”.

● Bir market olan Ocado, müşteri şikayetleriyle ilgilenmek için  Google teknolojisini kullanıyor. Google Cloud AI, şikayet analizini hızlandırıyor ve Ocado’nun hizmetlerini derhal düzeltmesine ve iyileştirmesine yardımcı oluyor.

Ek olarak, robotik de mağaza içi servis için faydalı olduğunu kanıtladı.

Örneğin, robotlar perakendecilere, stoktaki ürünleri kişiselleştirerek raf envanteri, fiyat etiketi değişiklikleri ve tüketici tercihleri ​​hakkında bilgi sağlayabilir. Robotlu çağrı merkezleri, 24 saat boyunca müşteri desteğinin sağlanmasını sağlarken masrafların azaltılmasına da yardımcı olabilir. Son olarak, alıcılar otomatik ödeme yöntemlerini kullanarak, uzun kuyruklardan kaçınarak veya dijital kiosklarla hızlı destek alarak makine öğrenim sistemlerinden faydalanabilirler.

Yapay Zeka’nın Kabulünün Zorlukları ve Çözümleri

Bu sayısız faydaya rağmen, yeni teknolojiler, özellikle de Yapay Zekaya entegre etmek isteyen herhangi bir işin bazı zorluklarla karşı karşıya kalacağı şüphesiz bir gerçek.

1. Yeni çalışma uygulamaları

BT entegrasyonları ilerledikçe, çalışma şeklimizde daha fazla değişiklik görmemiz olası. Mevcut eğilim robotlar tarafından artan oranda gerçekleştirilen el emeği faaliyetlerini görürken, “zihinsel” çalışmalar insanlar tarafından gerçekleştirilmektedir. Ancak bu bile Yapay Zeka programları beceri kazandıkça ve verilerle etkili bir şekilde çalışabildiklerinde değişebilir.

McKinsey & Company tarafından yapılan son araştırmalar, 2.000 işgücü faaliyetinden yaklaşık 800 kişinin bir ölçüde otomatikleştirilebileceğini göstermiştir. Genel olarak toplum için bu, beceri geliştirmede yeni bir dürtü ve gelecekte değişen bir iş piyasası anlamına gelecektir.Bununla birlikte, perakendeciler için bu, hem rekabete ayak uydurabilme , personel ihtiyaçlarını karşılama hem de teknolojik ateş güçlerini yeniden düşünmek zorunda kalmaları anlamına gelir.

2. Yeni yazılımın maliyeti

Yeni teknolojiyi piyasaya sürmeye başlayan perakende işletmeler için ilk maliyetler düşebilir. Genellikle bu, işi geliştirmek için özelleştirilmiş yazılım ve ürünler geliştirmek anlamına gelir ve bu, kullanıma hazır ürünlerden daha maliyetli olabilir.

Ayrıca, şirketlerin bu tür sistemleri sürdürmek ve hizmet vermek için işe alma uzmanlarını göz önünde bulundurmaları gerekebilir.Bu tür gelişmelerin ilk çıkışlarının bir bedeli olsa da, şirketler uzun vadeli yararlarına ve işletme üzerindeki genel etkisine bakmalıdır.

3. Güvenlik

Son olarak, perakende satış sağlayıcıları güvenlikle ilgili yeni zorluklarla karşılaşacaktır. Bu sistemlerin birçoğunun etkin çalışması için, büyük miktarda bilginin toplanması ve depolanması gerekir.

Bu, şirketlerin bireysel gizlilik ve tüm iş alanlarının gizliliği alanlarında veri güvenliğinden daha fazla sorumlu olacağı anlamına gelir. Güvenli veri depolama ve onay yönetimi bir yönüdür; bir diğeri bilgisayar korsanlarından korunmadır. Bu, verilerin istismar edilmesini ve sistemlerin bozulmasını önlemek için önemlidir.

Toparlamak gerekirse, Perakendecilerin yeni çağa uyum sağlamaları ve gelişmeleri için, iş yapma biçiminde değişiklikler yapmaları gerekecek ve bu Yapay Zeka ve robot teknolojilerini kullanma anlamına gelebilir.

Bu değişikliklerin perakende sektörü ve çalışanları için hem avantajları hem de dezavantajları vardır. Kişiselleştirme ve rutin işlemleri üstlenen robotlar pozitif olarak görülebilirken, bir organizasyon içindeki değişen roller olumsuz olabilir. Perakendecilerin bu Yapay Zeka akışında modus operandi’lerinde büyük bir aksama olmadan devam etmesi esneklik ve düşünce stratejileri alacak.

 

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir